En jeg kender har kigget på et domæne, idet det er hans mors familie navn og derfor gerne vil bruge som navn til hans virksomhed.
Der er dog en anden som har haft domænet i 16 år uden at gøre noget som helst. "ejeren" er blevet kontaktet, men vil ikke af med det idet det er hendes familie navn. Det er den eneste grund og hun har ingen planer om at bruge det! Min er lige så meget fra XXXXX "familien" og vil jo nu gerne bruge det til hans virksomhed som startes i samme navn.
Hvem har retten? Jeg kunne læse mig frem til at man ikke må have et domæne uden at tage det i brug. (det bruges heller ikke som mail @xxxxxx.dk)
Hvis man kan få retten til domænet, hvordan er processen så?
Umildbart ville jeg prøve at skrive til dk-hostmaster og høre om der ikke er en måde du kan få domainet overdraget på, så vidt jeg husker er der nemmerig en regel på 'dk' domainer om at de ikke bare må være tomme, samt at de skal have relevant indhold- Den regel har man så vidt jeg har forstået for at undgå at en bare køber alle domainer og så sælger/sære dem.
Det hjælper ikke noget om at kontakte DK-Hostmaster , de ved ikke om domænet faktisk er i brug - det kan bruges til email (mails som du ikke kender), navneservere osv.
Tag kontakt til domæneklagenævnet direkte hvis du mener du har retten til domænet :-) Jeg har personligt en række domæner, som der ikke har 'indhold' men bliver brugt som f.eks, navneservere, eller emails med en lang historik - hvilket er helt fint :-)
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.
Jeg har undersøgt og fundet ud af at domænet ikke bruges som mail. Om den bruges som en navneserver ved jeg ikke, men det ville godt nok overraske mig. Idet "ejeren" ingen tekniske evner har.
Jeg har undersøgt og fundet ud af at domænet ikke bruges som mail. Om den bruges som en navneserver ved jeg ikke, men det ville godt nok overraske mig. Idet "ejeren" ingen tekniske evner har.
Så du kender hvert enkelt sub-domæne på hele domænet, og er 100% sikker på at der ingen MX records er nogen steder? :-)
Hvis du kender et tool der finder alle sub-domæner på et domæne, så skriv lige PM med navnet, fordi det har jeg brug for.
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.