Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har brug for akut hjælp til et navn

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aalborg SV
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg går og roder lidt med at starte mit eget tøjmærke. 

Jeg har overvejet meget stærkt at kalde det Copenhagen Couture, men jeg ved ikke helt om jeg synes det er så godt, da couture betyder meget fint tøj, og det bliver det ihvertfald ikke i starten.

Jeg vil gerne lave basic hættetrøjer og t-shirts i starten og derefter gå videre hvis det er noget der fanger mig, og der virker.

Jeg har bare brug for noget hjælp til et navn... 

Nogle forslag?

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil,

Det er svært det med navne, især med en korte beskrivelse, som findes. Det lyder som om, at det er Street Wear, som du indledningsvis sigter på eller....?

Pongo

Fra Kolding
Tilmeldt 27. Oct 14
Indlæg ialt: 46
Fra  Treemy ApS Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Lave en test på det. find nogle navne, og sammesæt en fokusgruppe af personer i din målgruppe eller de segmenter du gerne vil ramme. Ofte kommer der noget helt fantastisk ud af det.

Fra Aalborg SV
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

pongo:

Hej Emil,

Det er svært det med navne, især med en korte beskrivelse, som findes. Det lyder som om, at det er Street Wear, som du indledningsvis sigter på eller....?

Pongo

Altså, jeg vil godt starte bare med noget basic tøj, og så begive mig over i den finere afdeling, da det er der min tøjstil selv ligger, samt min interesse.

Fra Roskilde
Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 550
Fra  Kolind Media Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil

Hvad med CPH JESS? Ellers så er CPH Couture også ret godt synes jeg, da du sigter efter at lave lidt finere tøj frem i tiden. Det er ærgerligt, at vælge et navn, som ikke udstråler det du gerne vil blive til. Et navneskift, og især inden for tøjbranchen, er ikke smart - tror jeg :)

// Sebastian

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Sebastian K. Sørensen:

Hej Emil

Hvad med CPH JESS? Ellers så er CPH Couture også ret godt synes jeg, da du sigter efter at lave lidt finere tøj frem i tiden. Det er ærgerligt, at vælge et navn, som ikke udstråler det du gerne vil blive til. Et navneskift, og især inden for tøjbranchen, er ikke smart - tror jeg :)

// Sebastian

Personligt tror jeg ikke det er en god ide at starte en virksomhed med et navn, der ikke samstemmer med ens produkter og målgruppe fra start. Det kan i værste tilfælde blive begyndelsen på enden.

Læg hovedet i blød og prøv at komme frem til et navn der kan anvendes både nu og fremadrettet. Brug nødvendig tid på at finde et godt navn, i stedet for at haste igennem.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg synes du finde noget der passer med din passion og som street tøj og city-wear.dk er ledig som domæne tjekket jeg efter, men kombinere ord med din passion og find det ord du synes passer bedst til din forretning 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Aalborg SV
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:

Sebastian K. Sørensen:

Hej Emil

Hvad med CPH JESS? Ellers så er CPH Couture også ret godt synes jeg, da du sigter efter at lave lidt finere tøj frem i tiden. Det er ærgerligt, at vælge et navn, som ikke udstråler det du gerne vil blive til. Et navneskift, og især inden for tøjbranchen, er ikke smart - tror jeg :)

// Sebastian

Personligt tror jeg ikke det er en god ide at starte en virksomhed med et navn, der ikke samstemmer med ens produkter og målgruppe fra start. Det kan i værste tilfælde blive begyndelsen på enden.

Læg hovedet i blød og prøv at komme frem til et navn der kan anvendes både nu og fremadrettet. Brug nødvendig tid på at finde et godt navn, i stedet for at haste igennem.

Problemet er bare at jeg har tænkt over det i flere uger nu, og alle gode navne jeg kommer frem til er enten taget, eller ikke så gode alligevel.

Men overvejer stærkt noget med Jess.

Tilmeldt 26. Jul 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Emil ..

Du skal fra start vide hvad couture egentlig betyder? Couture er ikke bare "fint" tøj. Men det er skræddersyet tøj, som for det mestekun bliver lavet i Frankrig. Som sagt er det skræddersyet og der bliver kun lavet ET eksemplar af det sæt tøj, og IKKE FLERE. Det er i $100k klassen og kun de store som tør at kalde sig couture
Det vil give et misvisende billede af din virksomhed, at du kalder det couture og sælger hoodies og sweatshirts. Altså hvis din målgruppe ved dette.

Mvh Mohammad

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

MrezaG:
Det vil give et misvisende billede af din virksomhed, at du kalder det couture og sælger hoodies og sweatshirts.

Det kunne også være et ironisk statement, at sælge masseproduceret street wear fra Kina som haut couture :)

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)