Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan man?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 14. Apr 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 06:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvis man har opsparet en masse i sit APS, kan man bosætte sig i udlandet i et par år og udbetale løn til sig selv til den lokale skattetakst eller er det ulovligt på en eller anden måde?

Tilmeldt 11. Sep 12
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 08:02

bumle90:

Hvis man har opsparet en masse i sit APS, kan man bosætte sig i udlandet i et par år og udbetale løn til sig selv til den lokale skattetakst eller er det ulovligt på en eller anden måde?

Næh det er ikke ulovligt men før du flytter ud skal værdien af selskabet opgøres og så skal du betale skat af det. Så i sidste ende ender du med at betale den samme skat.

Tilmeldt 14. Apr 11
Skrevet kl. 08:10

Hvorfor skal værdien af selskabet opgøres før jeg flytter?

Selskabet er vel selskabet...det er jo helt uafhængigt af mig som person.

Det burde da sagtens kunne køre videre selvom jeg ikke er i landet. 

Det er jo et APS og ikke et enkeltmandsfirma...

Tilmeldt 11. Sep 12
Skrevet kl. 08:40

Ja men du har personligt aktier i virksomheden, og de skal beskattes. Søg evt. efter havelågebeskatning.

Lad os sige du har 1.000.000 stående i selskabet, så skal selskabets værdi opgøres til 1.000.000, og du skal betale 42% (420.000) af dette med det samme (eller du kan få henstand indtil du sælger virksomheden).

Tilmeldt 14. Apr 11
Skrevet kl. 10:41
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det kan jeg altså ikke forstå skat kan forlange.

Hvad hvis jeg fx gerne ville bo med min kæreste i et andet land i en periode men jeg gerne vil tilbage til danmark igen på et tidspunkt og jeg på ingen måde har lyst ti lat afvikle mit firma. Måske har jeg ansatte i mit firma som kører firmaet videre mens jeg er i udlandet...Hvorfor skal det så beskattes?

Jeg gør jo ikke brug af Danmarks "skattegoder" så længe jeg er i udlandet.

Tilmeldt 14. Apr 11
Skrevet kl. 10:50

Hvis man virkelig skal betale en kæmpe strafskat bare fordi man har lyst til at bo i udlandet en periode så bliver man jo reelt set bondefanget i danmark bare fordi man gerne vil oprette virksomhed...

Hvordan kan det være rigtigt?

Tilmeldt 11. Sep 12
Skrevet kl. 10:51

bumle90:

Det kan jeg altså ikke forstå skat kan forlange.

Hvad hvis jeg fx gerne ville bo med min kæreste i et andet land i en periode men jeg gerne vil tilbage til danmark igen på et tidspunkt og jeg på ingen måde har lyst ti lat afvikle mit firma. Måske har jeg ansatte i mit firma som kører firmaet videre mens jeg er i udlandet...Hvorfor skal det så beskattes?

Jeg gør jo ikke brug af Danmarks "skattegoder" så længe jeg er i udlandet.

Du kan som sagt søge om henstand og formentlig også undgå skatteregningen, når du kommer tilbage.

Hvis du tager til udlandet og tømmer selskabet for penge dér uden at betale dansk skat, så tror jeg, der bliver problemer.

Hvorfor skulle det være muligt at snyde statskassen (og os andre) ved at flytte til udlandet et par år og hæve alt sin løn der?

Tilmeldt 11. Sep 12
Skrevet kl. 10:56

bumle90:

Hvis man virkelig skal betale en kæmpe strafskat bare fordi man har lyst til at bo i udlandet en periode så bliver man jo reelt set bondefanget i danmark bare fordi man gerne vil oprette virksomhed...

Har fundet et rigtig godt link til dig:

http://blog.magnuskjoeller.dk/sadan-slipper-du-for-at-betale-skat/

Tilmeldt 14. Apr 11
Skrevet kl. 10:56

Jeg kan godt forstå hvorfor man ikke må flytte til udlandet og tømme selskabet for penge.

Det er er jo selvfølgelig snyd.

Men jeg kan ikke forstå hvordan skat kan tvinge en virksomhedsejer til at betale skat af sit firma fordi han har lyst til at bo i udlandet og tilfældigvis har valgt at oprette sit firma i danmark.

Det er jo lige så meget snyd den anden vej.

Klart, hvis firmaet skal afvikles eller pengene skal ud så skal der betales skat....men bare fordi man skifter bopæl til et andet land virker det helt sygt at firmaet skal dræbes når virksomhedsejeren og firmaet i realiteten er to helt separate entiteter.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

bumle90:

Hvis selskabet bliver i Danmark og drives af "andre" i Danmark skal selskabet heller ikke straffes! Men du skriver du selv vil have løn i udlandet fra samme selskab??

Din tankegang hænger jo ikke sammen. Du kan jo ikke få både løn til lav takst i udlandet samtidig med at selskabet får fradrag i sin danske indkomst for din løn.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)