Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp naturfolk i Nord thailand med afsætning af håndvævede stoffer

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg rejser en del i nord Thailand og besøger en række naturfolk i området. De knokler for at opretholde livet ved hjælp af deres forskellige håndværk og jeg vil gerne hjælpe dem hvis det er muligt. Deres produkter er overvejende håndvævede stoffer ( i naturhør - tror jeg nok, jeg er ikke ekspert) stofferne anvedes til tøj, tørklæder mv.. De mangler hjælp til afsætning og udvikling af deres produkter, jeg har ingen forstand på det, men tænker produkterne har en afsætningsmulighed i Danmark indenfor kunst håndværk.

Min interesse er udelukkende humanitær, jeg er taknemmelig for at kunne opleve disse fantastiske mennesker og vil gerne hjælpe hvis jeg kan.

Håber der er nogen, som kan se en ide i det her.

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 15. Nov 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Finn

Ovenstående lyder interessant. Har du noget billedmateriale af hvad der bliver (og kan blive) lavet?

Ung PPC, SEO og Konverterings-optimerings-nørd. Hjælper gerne din forretning med at etablere super effektive online kampagner som bidrager til øget bundlinje.

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Her kan du se dem arbejde, med deres håndværk, de væver stoffet i stykker på ca 0,5 m i bredden og ca 3 m i længden. De har forskellige mønstre de arbejder med i vævningen, disse stoffer syes sammen til forskellige klæde dragter. Jeg mener der kunne være potentiale i at udtænke nogle modeller som i størrelse og udseende ville tiltale danskere, som et stykke meget specielt tøj, med sin egen historie, hvor man kan få historien på væversken og syersken, alt er naturmaterialer. Der er sikkert mange andre muligheder, men tænk i kunsthåndværk, de fortjener en ordentlig pris for deres håndarbejde. Se væverskens dragt, det er et eksempel på det de laver, de laver selv alt deres tøj.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne være fint hvis du kan finde ud af hvad det er for noget stof de væver. Kunne måske godt være interesseret hvis det kan bruges til tørklæder og sjaler.

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Stoffet er 100 % bomuld, har jeg lige fået hjælp til at få styr på.

Fra Holbæk
Tilmeldt 9. Oct 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Finn,

er interesseret i at bruge stoffer til vægtæpper, hatte og caps.

Uenig med dig i at prisen skal lægges højt først, det er bedst at købe ind og lave produkter og salgsoplæg. Priser følger naturligt deraf.

Afhængigt af, hvad forhold og de der arbejder, bestemmer, ikke først og fremst, hvad velmenende udenforstående mener, siger og gør.

Mvh

Gunnar Gervin

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gunner

Tror du har en ide der kan passe til naturfolkenes arbejde.

Jeg skal selvfølgelig ikke bestemme nogen pris, jeg ønskede bare at blive fri for snak om " 3 t shirt for en ti'er", for det duer det slet ikke til. Jeg vil helst bare formidle en seriøs kontakt og måske støtte lidt op med sprogsupport og lokalindsigt.

Og ja jeg er velmenende tosse Big Smile  jeg er da berørt af at opleve disse mennesker og deres simple eksistens Geeked

Lad mig høre hvis vi skal snakke videre.

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Finn Pedersen:
Tror du har en ide der kan passe til naturfolkenes arbejde.

 

Hej Finn.

Feks. hvad er der af fragt muligheder fra Nord Thailand? Og hvad vil feks. 100 kg pakke koste til nærmeste afskibsninghavn eller luftpragt, det er en væsentligt spørgsmål. Har de eksport licens? Og hvad er prisen på feks. tørklæder 50x180.

Mvh. Niels

Webdesign

+45 30482433

https://itwebsite.dk

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels

Et tørklæde koster omkring 200 thai bath detail, den pris står selvfølgelig til forhandling ved større indkøb.

Transporten i normal buisness:

Transporten tror jeg skal være luftfragt så lang tid det er mindre partier (mindre end 100 kg), afsendelses lufthavn vil være Chiang Mai. De skal sørge for levering i lufthavn/Dhl servicepoint.

Jeg har ikke nogen fast shippingaftale, men har gode erfaringer med DHL, der er styr på tingene. Jeg tjekkede lige en DHL pris den lyder på 33000 thai bath, for luftfragt 100 kg til Cph.. Der findes sikkert billigere løsninger, men en sikker transport pris at kalkulere på.

De er omfattet af et støtteprojekt under den Thailandske regering, så jeg går ud fra at papirerne er til stede, også til eksport.

Tilmeldt 18. Dec 13
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Finn. Det lyder rigtig spændende. Det ligner Karener, ved du mere om det? Jeg går ud fra, at de også laver tasker, hvis ja, har du nogle priser og billeder på det?

Venlig hilsen Carsten

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)