Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Told ved import

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Der er sikkert nogle tråde med dette men kan alligevel ikke gøre mig klog på det.

Jeg skal importere et produkt det der svarer til en LED lommelygte fra USA og jeg har behov for at vide hvordan og om jeg skal oplyse dette til toldvæsnet nogle steder og når det er importeret, hvordan det bogføres.

Jeg er importørregisteret i min virksomhed og jeg bruger SKAT's sikkerhedsstillelsesordning. 

Nogle der kan hjælpe?

Kim

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2117
Skrevet kl. 09:43

Det er afhængigt af beløbet i $, der er anført på forsendelsen. Omregnet, kr. 80,00, er toldfrit.

Speditøren/Post fremsender en faktura på kr. 160,00. Skat fremsender en nota til dig om de finder varen "værdiløs". Ikke for at jeg mener dette, men jeg har modtaget en sådan skrivelse fra SKAT. Der skal således ikke betales importmoms af disse varer.

Du kan i dit bogføringsprogram oprette konti, der hedder: Importmoms, samt en med den tekst som speditøren/post fremsender til dig. Modpost: kasse eller bank. Hvordan du betaler.

Husk fragten fra USA er dyr. Jeg fik et hint fra en Amino, at min. svarer til 1,5 kg.

Kan være jeg har glemt noget, så kommer der garanteret andre flinke aminoer og retter mig.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 10:29

Pythonrap:

Det er afhængigt af beløbet i $, der er anført på forsendelsen. Omregnet, kr. 80,00, er toldfrit.

Speditøren/Post fremsender en faktura på kr. 160,00. Skat fremsender en nota til dig om de finder varen "værdiløs". Ikke for at jeg mener dette, men jeg har modtaget en sådan skrivelse fra SKAT. Der skal således ikke betales importmoms af disse varer.

Det er ikke rigtigt hvad du skriver !  

Er man importør registreret vil varen altid skulle indfortoldes, der findes ingen nedre beløbsgrænse (gælder kun private).  Det er kun Post Danmark der opkræver en afgift på 160 kr. for indfortoldningen.  Får du varen med f.eks et kurerfirma DHL, UPS, FedEX  osv. er indfortoldnings inkluderet i forsendelsesomkostningerne.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 10:31

Det er vigtigt at dit firma navn fremgår af pakken samt af den vedhæftede faktura.  Du skal ikke selv oplyse noget til SKAT, det sker helt automatisk når varen indfortoldes.  

Tilmeldt 13. Sep 12
Skrevet kl. 13:18

Ravn:

Det er vigtigt at dit firma navn fremgår af pakken samt af den vedhæftede faktura.  Du skal ikke selv oplyse noget til SKAT, det sker helt automatisk når varen indfortoldes.  

Hej Ravn

Så jeg skal egentlig ikke gøre andet end at bestille varerne og vente på der kommer noget fra SKAT? Jeg synes bare at der stod på SKAT's hjemmeside at man skulle indfortolde sine varer via deres system?

Mht bogføring har tolden vel ikke noget at gøre med importmoms?

Kim

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 13:26

Djdios:
Jeg synes bare at der stod på SKAT's hjemmeside at man skulle indfortolde sine varer via deres system?

Du har sikker ret, men SKAT skriver mange gange noget som er uforståeligt for almindelige mennesker.  Indfortoldningen i SKATS toldsystem er nogen den speditør som håndtere din pakke tager sig af.

Du skal bare bestille din bare, så sker resten af sig selv. Du vil den efterfølgende måned modtage en opkrævning fra SKAT på told og moms, momsen betales ikke men modregnes i momsregnskabet.   Husk firma navn på pakken og faktura.  

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2117
Skrevet kl. 13:33

Hej Ravn

Jeg har da modtaget en vare, der var gennem postdanmark. Kr. 160,00. Skat fremsendte skrivelse også, deri stod mellem linierne, "at varen er værdiløs".

Har også modtaget opkrævning på kr. 160,00 fra et af de firmaer, du nævner.

Jeg nævnte kun, hvad jeg har prøvet. Ikke at det er korrekt, men menes som input.

Jeg ved godt, at du er knivskarp på fragtsiden.

Tilmeldt 13. Sep 12
Skrevet kl. 13:33

Super, det gør jeg så. 

Hvordan skal tolden så bogføres hvis momsen regnes som erhvervelsesmoms?

Kim

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:23

Djdios:

Super, det gør jeg så. 

Hvordan skal tolden så bogføres hvis momsen regnes som erhvervelsesmoms?

Kim

tolden går på konto for told - Importmoms bogføres som 25% af den samlede pris for vare+fragt+told - under importmoms der ligger i salgsmoms - og samme beløb bogføres under købsmoms. Du får også tallet fra told når der er tale om varer - på ydelser skal man selv beregne det

se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)