Hej Aminoer Der er sikkert nogle tråde med dette men kan alligevel ikke gøre mig klog på det. Jeg skal importere et produkt det der svarer til en LED lommelygte fra USA og jeg har behov for at vide hvordan og om jeg skal oplyse dette til toldvæsnet nogle steder og når det er importeret, hvordan det bogføres. Jeg er importørregisteret i min virksomhed og jeg bruger SKAT's sikkerhedsstillelsesordning. Nogle der kan hjælpe? Kim |
Det er afhængigt af beløbet i $, der er anført på forsendelsen. Omregnet, kr. 80,00, er toldfrit.
Speditøren/Post fremsender en faktura på kr. 160,00. Skat fremsender en nota til dig om de finder varen "værdiløs". Ikke for at jeg mener dette, men jeg har modtaget en sådan skrivelse fra SKAT. Der skal således ikke betales importmoms af disse varer.
Du kan i dit bogføringsprogram oprette konti, der hedder: Importmoms, samt en med den tekst som speditøren/post fremsender til dig. Modpost: kasse eller bank. Hvordan du betaler.
Husk fragten fra USA er dyr. Jeg fik et hint fra en Amino, at min. svarer til 1,5 kg.
Kan være jeg har glemt noget, så kommer der garanteret andre flinke aminoer og retter mig.