Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken Multifunktionsprinter skal jeg købe?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 7. May 15
Indlæg ialt: 20
Fra  Birthes Bogføringsservice Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brug for en printer - Multifunktion - laser - farve- der kan scanne, kopiere og udskrive. Jeg har nu prøvet flere Samsung printere, men de står hurtigt af. Jeg skriver vel mellem 25-30.000 kopier ud om året cirka.

Den sidste Samsung CLX 460 Express printer er gået død ved 14.000 kopier på trods af at der står 20.000 i manualen ( nu kræves der reservedele i stor stil).Jeg har ikke haft denne printer i et år endnu!!!!

Jeg har derfor brug for et godt råd til hvilken multifunktionsprinter jeg skal vælge - der er jo også stor forskel på hvad toner koster dertil. Samtidig skal den jo ej heller koste flere bondegårde.

Så jeg søger lidt råd og vejledning til hvad jeg skal købe!!!!

Tilmeldt 10. Apr 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Rosengaard:

Jeg har brug for en printer - Multifunktion - laser - farve- der kan scanne, kopiere og udskrive. Jeg har nu prøvet flere Samsung printere, men de står hurtigt af. Jeg skriver vel mellem 25-30.000 kopier ud om året cirka.

Den sidste Samsung CLX 460 Express printer er gået død ved 14.000 kopier på trods af at der står 20.000 i manualen ( nu kræves der reservedele i stor stil).Jeg har ikke haft denne printer i et år endnu!!!!

Jeg har derfor brug for et godt råd til hvilken multifunktionsprinter jeg skal vælge - der er jo også stor forskel på hvad toner koster dertil. Samtidig skal den jo ej heller koste flere bondegårde.

Så jeg søger lidt råd og vejledning til hvad jeg skal købe!!!!

Hvad er din maks pris?

Find alt fra telemarketing nummer til de telefonnummer svindlere bruger på www.find-tlf.dk

Tilmeldt 10. Apr 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Find alt fra telemarketing nummer til de telefonnummer svindlere bruger på www.find-tlf.dk

Tilmeldt 7. Mar 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Prøv kigge på epsons ecotank. De ikke så hurtige som laser men rigtige gode i brændsstofs økonomi og kvalitet.

Tilmeldt 7. May 15
Indlæg ialt: 20
Fra  Birthes Bogføringsservice Skrevet kl. 04:16
Hvor mange stjerner giver du? :

tlfnummer du spurgte mig om hvad min maks. pris er og indtil videre har jeg jo givet omkring 2.000 kr. for en Samsung Express C460W printer, hvilket er for lidt i forhold til det forbrug, som jeg har.  Et toner kit kostede omkring 1.000 -1.100 kr.

Så jeg er villig til at give noget mere - dvs. helst under 5.000 kr. og toner indkøb har da også indflydelse på hvad jeg skal vælge. Jeg holder mig helst til følgende mærker: Samsung, HP eller måske Brother.

Har dog lidt svært ved at finde ud af kapaciteten. Har nu haft 2 af ovennævnte printere og når der er lavet ca. 20.000 kopier, så er det bare SLUT.

Jeg håber, at der er nogen, der har erfaring med farve Multifunktionsprintere der kan scanne, printe og kopiere. Helst trådløs til en mindre virksomhed som min.

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 04:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi købte i nov sidste år en Brother MFC-L8850CDW farvelaserprinter. Den fungere godt også trådløst. Vi brugte den til her i starten af April og der har IKKE været nogen problemer.

Vi bruger den så ikke mere da vi af andre årsager købte en stor farve kopimaskine der kan det samme plus mere til.  Men vi nåede aldrig at opleve nogen former for problemer med modellen.

Fra Århus
Tilmeldt 26. Jul 10
Indlæg ialt: 36
Fra  Copytec Office Solutions ApS Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rosengaard

Hvor stor en andel udgør farve, ud af de 25.000 til 30.000 sider pr. år?

 

Med venlig hilsen Bjarne Rasmussen
Copytec Office Solutions ApS - www.copytec.dk

Tilmeldt 7. May 15
Indlæg ialt: 20
Fra  Birthes Bogføringsservice Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ca 4.000 stk. farvekopier ud af 20.000 stk.

Jeg har været i kontakt med flere at dem der skal eller burde have forstand på printere og de siger alle, at for de fleste printere er der et max på 20.000 stk. og herefter skal der skiftes reservedele for at køre videre. Vælger jeg en dyrere printer i indkøb, ja så er reservedelene bare tilsvarende dyrere i forhold til det jeg har i dag!!!

Af skade bliver man klog - men for bestemt ikke rig.

Fra Århus
Tilmeldt 26. Jul 10
Indlæg ialt: 36
Fra  Copytec Office Solutions ApS Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rosengaard

Det er lige omvendt med reservedele/driftsprisen; dyr printer = billig drift.

Lad os lige se på den printer du har i dag:

Hvis vi tager priser på toner og tromle fra Pricerunner/EDB Priser og vi går ud fra at levetiden på Samsungs forbrugsstoffer er baseret på et gennemsnitligt tonerforbrug på 5% pr. side pr. farve, kommer jeg frem til at en farve side koster ca. kr. 1,26 og en s/h koster ca. kr. 0,25

Dine omkostninger til print pr. år er derfor følgende:

1 stk. printer  til kr. 2.000,00
4.000 farveprint á kr. 1,26 = kr. 5.000,00
16.000 s/h sider á kr. 0,25 = kr. 4.000,00

Altså i alt kr. 11.000,00 pr. år, hvis du vel at mærke bruger 5% af hver farve pr. print. Hvis du bruger mindre, bliver tallet mindre, bruger du mere, så stiger det.
Du bruger højst sandsynligt mindre. Hvis du kender dine omkostninger til toner og tromler de sidste 12 måneder, kan du selv regne ud hvad det præcist koster dig.

Hvis du laver den samme beregning på en dyrere printer vil du opdage at dine årlige driftsomkostninger bliver mindre, og dine afskrivninger muligvis stiger.
Et eksempel:

Du køber eller leaser en stor maskine til f.eks. 15.000,00 og afskriver den over f.eks 5 år - i runde tal bliver det ca. kr. 3.000,00 pr. år plus renter.
Din drift inklusive en vedligeholdelsesaftale kunne koste i omegnen af 8 øre for en s/h side og 35 øre for en farve. Med dit forbrug bliver det til godt kr. 2.700,00 pr. år.
Altså i alt kr, 5.700,00 pr. år. Uden vedligeholdelsesaftalen er tonerprisen alene noget nær det halve, afhængigt af tonerforbrug pr. side

Som du kan se, er det dit forbrug, dine faktiske omkostninger og især SIDEPRISEN der er afgørende for hvilken type printer du skal vælge, og ikke prisen på printeren alene.

Jeg kan huske en reklame for hårde hvidevarer, hvor en mand kommer ind i butikken og vil købe det dyreste køleskab; ekspedienten viser ham et til kr. 1.500,00. Manden udbryder " det kan da ikke være det dyreste køleskab?" hvortil ekspedienten siger "jo det bliver det, fordi det bruger 10 gange så meget strøm som vores BEDSTE køleskabe"

Same same...:)

Med venlig hilsen Bjarne Rasmussen
Copytec Office Solutions ApS - www.copytec.dk

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lader til, at denne printer kun leveres med toner til 1.000 sider?

Det vil så sige, at det bliver ca. 20 toner kit?

Du kan jo også gå den anden vej, som jeg har gjort. Find en printer, du gerne vil have, undersøg opfyldning.

Jeg har dog "kun" en sort/hvid. Men jeg får farvetromle med 5.200 sider til Kr. 250,00 under en 2.000 siders!

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)