Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ud af overenskomst eller lukke I/S

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Apr 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har sammen med en makker et I/S fra 2013 og vi har fra starten skrevet overenskomst med 3f (rengøring). Vi startede vores firma med de bedste intentioner om at alle skulle have en udemærket løn og selvfølgelig løn under sygdom, pension osv. Vi har i hvertfald gjort vores aller bedste for at gøre det til en god arbejdsplads og vores medarbejdere er også ret glade for at være hos os.

Desværre kan vi nu se at vores ca. 10 ansatte, har alt alt for meget sygdom og klatdage til at vi kan overleve. Vi vil derfor gerne ud af vores overenskomst, som vi bare ikke kan overholde.

Som vi ser det, er det ikke bare sådan at komme ud af vores overenskomst, så vi overvejer at lukke firmaet og åbne et et nyt ApS i stedet for. 

Er det en måde at gøre det på, eller er der en bedre måde? Det er i hvert fald det, eller lukke vores virksomhed.

Er meget taknemmelig for enhver hjælp.

dbh.Martin

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:39

jeg tror det er vanskeligt at komme ud af en overenskomst som her. Om det så hjælper at stifte ApS eller om fagforeningen lugter I er de samme og starter med at give jeg bøvl hvis visse ansatte f.eks. følger med - risiko for blokader, kan jeg ikke overskue

I vil givet formelt være ude ved at lukke - men om aben følger med - er lidt et gæt.

Husk lidt ekstra omkostninger i et ApS - se lidt forskelle http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Apr 16
Skrevet kl. 08:10

Tak for svaret John. Vi tænker lidt mere over det..

Fra Taastrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 08:49

Hej Martin

Har du spurgt dine medarbejdere, hvorfor de har så meget sygedom? Dette kunne, for det første, give dig en (vigtig) viden om, hvorfor de ofte er syge, men også indikere overfor dem, at du er obs på deres fravær, og at dette kan koste dem jobbet.

Jeg ved, at det ikke var dette du spurgte til, men er blot lidt nysgerrig. Håber, det er ok.

God vind og god dag.

Mvh. Leon

Med venlig hilsen

Leon Nielsen

Tilmeldt 11. Apr 16
Skrevet kl. 08:57

Hej Leon,

Vi har snakket rigtig meget omkring dette med vores medarbejdere. 

Ingen af dem mener at de er særligt meget syge. Men der skal ikke særlig meget til før vi har en sygemelding mandag eller fredag morgen. Rengøring er selvfølgelig en hård branche, men i sidste ende, kan vi ikke betale for de går hjemme 1 dag om ugen (gennemsnit sygdom).

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)