Jeg har sammen med en makker et I/S fra 2013 og vi har fra starten skrevet overenskomst med 3f (rengøring). Vi startede vores firma med de bedste intentioner om at alle skulle have en udemærket løn og selvfølgelig løn under sygdom, pension osv. Vi har i hvertfald gjort vores aller bedste for at gøre det til en god arbejdsplads og vores medarbejdere er også ret glade for at være hos os. Desværre kan vi nu se at vores ca. 10 ansatte, har alt alt for meget sygdom og klatdage til at vi kan overleve. Vi vil derfor gerne ud af vores overenskomst, som vi bare ikke kan overholde. Som vi ser det, er det ikke bare sådan at komme ud af vores overenskomst, så vi overvejer at lukke firmaet og åbne et et nyt ApS i stedet for. Er det en måde at gøre det på, eller er der en bedre måde? Det er i hvert fald det, eller lukke vores virksomhed. Er meget taknemmelig for enhver hjælp. dbh.Martin |
jeg tror det er vanskeligt at komme ud af en overenskomst som her. Om det så hjælper at stifte ApS eller om fagforeningen lugter I er de samme og starter med at give jeg bøvl hvis visse ansatte f.eks. følger med - risiko for blokader, kan jeg ikke overskue
I vil givet formelt være ude ved at lukke - men om aben følger med - er lidt et gæt.
Husk lidt ekstra omkostninger i et ApS - se lidt forskelle http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html
vh John Hannover