Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det muligt? - 3 drenge med en idé

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Hadsund
Tilmeldt 25. Sep 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Vi er tre unge drenge (alle 18) som ønsker at starte en selvstændig virksomhed. Jeg er selv færdig med en HHX til sommer, og mine to kammerater er begge færdig med uddannelsen som blikkenslager. Ud fra dette fik vi idéen om vi bør starte virksomhed, hvor jeg står for at finde arbejde og alle de administrative ting mens de klarer alt det fysiske arbejde.

Lyder dette som en mulighed?

Fra Rødovre
Tilmeldt 21. Jan 16
Indlæg ialt: 160
Fra  Meal4U ApS Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel, 

Ja, hvorfor ikke? :) Det er ikke nemt, og slet ikke i starten! Men hvis i arbejder målrettet, så skulle det nok kunne lade sig gøre da? 

Vh, 

Meal4U.dk 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

ja da - I skal starte med at overveje, om I vil have I/S - billigt i drift men personlig hæftelse - eller IVS eller ApS - lidt dyrere i drift - se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html  

Dernæst skal I huske en super ejeraftale http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html 

Endeligt kunne i overveje at købe min E-bog selvstændig - som gennemgår alle de tinge meget mere i letlæst form https://www.saxo.com/dk/selvstaendig_pdf_9788740443141 

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hadsund
Tilmeldt 25. Sep 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de gode svar!

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis I har noget startkapital, kan det være en stor fordel at overtage en virksomhed, som kører i forvejen.
Jeg tror, det bliver svært for to mand at holde liv i én administrativ, så hvis det skal lykkes, bliver det nok nødvendigt, at du - den administrative - også bruger krudt på at skaffe opgaver nok til, at I kan ansætte nogle flere.
Men I har fordel af at være unge og måske ikke have så store økonomiske forpligtelser endnu, så måske kan I godt leve af havregrød i et par år, mens I polstrer jer til en udvidelse.

Klø på.

Hans

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Rank:
hvor jeg står for at finde arbejde og alle de administrative ting mens de klarer alt det fysiske arbejde.

 

Undskyld mig men hvad det lyder lidt naivt. hvordan forstiller du dig at skaffe kunder, lave tidbud,.... osv når du ingen erfaring har hverken håndværksfagligt eller kontorfagligt. Hvor meget ved du om f.eks entreprisetret, eller tilbudsgivning ? 

Skal man i øvrigt ikke være autoriseret VVS'er for at kunne udføre div. arbejder?

 

Ravn

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Rank:

Hej Aminoer.

Vi er tre unge drenge (alle 18) som ønsker at starte en selvstændig virksomhed. Jeg er selv færdig med en HHX til sommer, og mine to kammerater er begge færdig med uddannelsen som blikkenslager. Ud fra dette fik vi idéen om vi bør starte virksomhed, hvor jeg står for at finde arbejde og alle de administrative ting mens de klarer alt det fysiske arbejde.

Lyder dette som en mulighed?

Det er fedt og have drømme i en ung alder, men det er en meget besværlig område og bevæge sig ind på, hvis der ikke er en af jer der har Gas og vand uddannelsen.

Hvis i vil køre med ren blikkenslagerarbejde (tagarbejde mm. ) er der jo ikke de store problemer.

Det der kan være et stort problem, er hvis du ikke har en nødvendig viden til dette fag, så kan du ikke få kunder.

Er selv i samme branche, og mange af mine kunder har søgt oplysninger på nettet, før de ringer til mig, så er jeg ikke klar med et kvalificeret svar over telefonen, er kunden røget med det samme

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes, det er en god idé, men jeg tilslutter mig også de andres betænkninger. I skal nok ikke regne med at blive overvægtige af det i de første år. Go for it! Mht. ejerskab vil jeg tilføje, hvis det da ikke allerede står i Johns sædvanligvis udmærkede tekster, at der er stor forskel på en metode, hvor én står med overvægten af aktier/anparter og de to andre deler resten, f.eks. 60-20-20 (herved er der i sidste ende én, som styrer, og de andre kan 'lettere' komme ud) OG hvor I er ligeligt om det, f.eks. 1/3 hver (hvor man hurtigt kan "komme til" at stemme de samme 2 sammen og derved trumfe den sidste). Under alle omstændigheder, som det vist også er sagt: Hav en 100% klar ejeraftale, hvis I da ikke blot begynder med, at det er dit enkeltmandsfirma. Sæt et mål for, hvornår I skal have løn, for det bliver typisk ikke lige med det samme.

Tilmeldt 19. Apr 15
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brug for sælgere.
Derfor kunne vi godt lave et samarbejde, hvor jeg levere ydelsen/servicen og i tager jer af salg.
Jeg udvikler både native og web app.

Skriv

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)