Hej. Jeg har sidste år (2015) brugte min lønkonto til firmakonto, jeg har personlig virksomhed. (ikke selskab) Det vil sige, at i mit regnskab har jeg kun skrevet de posteringer der er firma relateret. Er det forkert?? Jeg har en nemkonto i banken til firmaet, men bruger den ikke da den ikke giver noget i rente. Så har den kun for at få moms tilbage, som jeg så overføre til min lønkonto. Nu kommer et måske indviklet spørgsmål: Når du har en faktura, som du sætter ind i regnskabet. Skal man have en hævning i banken? og hvis ja, skal kvitteringen (som man for når man gennemfører en betaling) gemmes som et bilag, eller hvad går man ved den?? På forhånd tak |
nej - men en skatte kontrol vil være uhyre besværlig når du ikke har en selvstændig kontoNichlas Holm:Det vil sige, at i mit regnskab har jeg kun skrevet de posteringer der er firma relateret.
Er det forkert??
Skidt ide efter min mening- Gør kontrol og alt andet hundesvært når du ikke kan stemme regnskab af mod bank.- Hvad får du i rente - det er jo rene småpenge garanteret på de beløb jeg tror det drejer sig omNichlas Holm:Jeg har en nemkonto i banken til firmaet, men bruger den ikke da den ikke giver noget i rente. Så har den kun for at få moms tilbage, som jeg så overføre til min lønkonto
Nichlas Holm:Nu kommer et måske indviklet spørgsmål: Når du har en faktura, som du sætter ind i regnskabet. Skal man have en hævning i banken? og hvis ja, skal kvitteringen (som man for når man gennemfører en betaling) gemmes som et bilag, eller hvad går man ved den??
ikke forstået men prøver: - du får en faktura - du bogfører den - Hvis du ikke betaler med det samme, så bogfører du mod kreditorer udestående - og så ved betaling mod banken
Jeg synes du skal bruge den korrekt konto KUN - og står der store beløb så flyt dem via mellemregning til den med rente - men tror ikke det er beløb der betyder spor
Jeg tror også du skal overveje hjælp til dit regnskab, for jeg ville da nødigt skulle rode det ud med en bank der blander alt
vh John Hannover