Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling via. privat bankkonto???

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg starter snart min første virksomhed (webshop) og jeg har et lille undrespørgsmål.
1. Hvad gør man ang. betaling af omkostninger fra ens private bankkonto?
Jeg tænker at det næsten ikke kan undgåes...
2. Man skal vel også have et Dankort/Marstercard til ens virksomheds-konto, således at man kan betale alle omkostninger fra sin Erhvervskonto, ikke sandt?
Del ud af jeres erfaring og viden - jeg modtager med åbne arme.
Tilmeldt 31. Aug 15
Indlæg ialt: 92
Fra  Firma firma Skrevet kl. 15:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1. Ja, man kan hurtigt komme til at betale firmaets regninger med private penge, hvis man ikke holder tungen lige i munden. Det er der som sådan ikke noget galt med - i forbindelse med bogføringen fører man bare ind, at firmaet har "lånt" penge af dig(kaldet en mellemregning). Er det lånt penge, kan man selvfølgelig også betale "lånet" tilbage. Det er i grundet ret simpelt :)

2. Helt grundlæggende gælder det om at holde privatøkonomi og firma adskilt. Om det lettest gøres med forskellige kreditkort eller på andre måder er meget forskelligt, men det er klart en nem måde at gøre det på.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46686
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:03

Eriksam:

Jeg tænker at det næsten ikke kan undgåes...

hvorfor kan det ikke ungås - det er da let nok vil jeg sige? Man skal ha lidt disciplin når man har firma helt enkelt - 

Er det i en personlig virksomhed betyder det ikke andet, end at du bogfører via mellemregning i status - er det i IVS er det mere uheldigt - hvis det er andet end helt kortvarrigt - så skal der oprettes lån med rente - og du må aldrig gå den anden vej - betale noget privat fra selskabet

Eriksam:
2. Man skal vel også have et Dankort/Marstercard til ens virksomheds-konto, således at man kan betale alle omkostninger fra sin Erhvervskonto, ikke sandt?
 Du skal i personlig virksomhed have dit CVR tilknyttet til en personlig konto hvis banken vil det (ikke mange der vil) og ellers så skal du oprette erhverskonto - som du i alle fald skal have hvis det er et selskab f.eks IVS

Ja du bør have et kort tilknyttet - visadankort ofte billigst - men master kan også bruges

Du bør altid holde privat bankkonto og firma bankkonto helt for sig, også for at gøre det let at følge din bogføring

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Aug 13
Skrevet kl. 18:23

Tusind tak for jeres svar begge to! Det kunne jeg bestemt bruge til noget :-)

Jeg har dog lige et bonus-spørgsmål.

Skal jeg vente med, at bestille varer hjem indtil, at jeg har fået min erhvervskonto?

- Jeg havde nemlig som plan, at starte med at bestille varer hjem og efterfølgende senere hen få oprettet en erhvervskonto. Kan det lade sig gøre? :-)

Håber det giver mening.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46686
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:26

hvis det er personlig virksomhed kan du godt bestille og betale privat - men igen - hvorfor - at få en erhvervskonto skal da ikke tage tid - eller CVR tilknyttet en personlig

Det er ofte enten kan man eller også kan man ikke  bare se at få fat i banken og så kan du jo bestille om et par dage uden rod - men gør som du vil

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 00:45

Eriksam:

Det kommer jeg også af og til til. Man kan jo være i byen og ikke liii have firmakortet med eller i en snæver vending betale kontant. Når "uheldet er ude", går jeg straks hjem og overfører beløbet fra min firmakonto - med sigende tekst - til min private. Dette stunt gør, at du slipper for at kontere over mellemregningen.

Enig med de andre: Se at få dig en erhvervskonto med kort osv., men du skal efter min mening ikke vente med at slå til på gode tilbud eller på anden uhensigtsmæssig måde lade dig sinke pga. af dét.

God vind!

Tilmeldt 8. Aug 13
Skrevet kl. 17:04

Super, tak for svar og hjælpen :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)