Hejsa venner Jeg er relativ ny i branchen, og håber der er en erfaren sejler, som kan hjælpe med et opklarende spørgsmål: Kan det virkelig passe, at man ikke kan foretage et kapitalindskud i sit IVS selskab uden at man enten skal lave et gældsbrev fra sig selv til sit selskab eller lave kapitalforhøjelse med generalforsamlingsforskrifter om kurser, mv.. Jeg finder umiddelbart reglerne lidt hysteriske på det område her, når vi taler at smide lidt kapital (små 15.000) til at komme i gang på. Selskabet er ejet af mig, stiftet på en krone. Hvem kan støtte til den mest hensigtsmæssige, hurtige og fornuftige måde at håndtere en lille kapital-indsprøjtning på uden at skulle vanvittige ressourcer på sådan lille operation. MVH EagleEyeEli |
Hej
Det er et geneneralt problem med IVS som bliver stiftet for en krone, da du jo skal holde gerneramforsaling mm hvis selskabs kapitalen falder til under 50%.
Men det er korrekt at du nok bliver nød til at holde en genralforsamling og få hævet kapitalen.
Det ville være super fint hvis skat gjorde opmærksom på dette problem når man stifter et firma med under 5000kr eller ligende i start kapital.