Hejsa. Jeg har udlejet et lille hjørne af mit lager til en rengøringsvirksomhed, som for ca. 1 måned siden gik konkurs. Jeg har modtaget kr. 250,00 i husleje pr. måned. Han har lidt varer stående, som næppe har nogen særlig værdi, idet det meste er åbnet/i anbrud. Jeg har talt med advokaten som styrer boet, og han har tilbudt mig at købe dette lager for kr. 2.500. Det er jeg ikke interesseret i. Jeg har derimod meddelt ham, at jeg forventer, at han betaler husleje indtil varerne er fjernet eller at jeg kan overtage lageret mod at afstå for huslejen. Men hvordan er reglerne? Har jeg krav på husleje som et privilegeret krav. Og hvis det ender med, at jeg skal bortskaffe det, har jeg så ret til at få mine omkostninger dækket?? |
Du skal starte med at se hvad der står i din lejekontrakt, du har vel 3 måneders forudbetalt husleje ? Du skal skrive til advokaten, helst med indleveringsattest, at du omgående imødeser hans svar på om han vil afhente varelageret, eller du kan bortskaffe det for boets regning. Du skal ikke vente for længe med at gå i gang hvis du ikke modtager husleje.
Du skal bare holde advokaten i kort snor, så du ikke får tab.
andelsboligrådgivning