Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart af virksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jan 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har gået med tanken om at starte virksomhed. Virksomheden skal sælge tøj, som jeg selv designer. Dog skal jeg finde en tøjproducent i Danmark, som kan hjælpe mig med dette. Jeg er langt fra klar til at starte endnu, men det er altid godt lige at undersøge mulighederne inden man kaster sig ud i alt for meget. Jeg har en del spørgsmål, som jeg håber at I kan svare mig på.

Jeg har navnet, logo samt designs til tøjet. Dog skal der bruges en del pels, og mange andre former for stof. Hvor kan man finde en god pelsproducent samt stofproducent i Danmark, som har en god kvalitet til en overkommelig pris for en studerende? 

Det er muligvis et simpelt spørgsmål for mange, men det er et spørgsmål som jeg ikke rigtigt har kunnet finde et svar på. Hvad med lønning? I starten vil det som udgangspunkt være ulønnet til mig selv, men senere hen skal jeg også selv have en privat indkomst ud af virksomheden. Hvordan skal man gøre dette? Er det vha. kassekredit eller noget? :-)

Jeg håber, at I kan besvare mine spørgsmål og har nogle bud. Tak for jeres tid, og fortsat god påskeferie!

Med venlig hilsen

Daniel

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:25

Hej Daniel - dit projekt lyder super spændende.

Som udgangspunkt er dit overskud i virksomheden "din løn", som du kan hive ud, som ejer. Den finder du jo ved at opsætte et årsregnskab og alt dette, som jeg håber du har styr på - ellers er google vejen frem. Jeg kan også henvise til John Hannover, som du nok har set meget her på amino. Han har en fantastisk hjemmeside, hvor alting ang. virksomhed står forklaret grundigt.

Yderemere kan jeg se, at du har 1998 i dit navn. Jeg går ud fra, at det er fordi, du er født i 1998 - korrekt mig, hvis jeg tager fejl. Der er nogle komplikationer ved opstart af virksomhed som umyndig, som du kan finde inde på statsforvaltningens hjemmeside (http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=8543).

Håber jeg kunne hjælpe - ellers er der mange andre kloge mennesker herinde, som helt sikkert kan.

Mvh.

Kasper Friis

Tilmeldt 30. Jan 16
Skrevet kl. 18:34

Hej Kasper,

Jeg har styr på det med årsregnskaber. Jeg går selv på i 2.g på handelsskolen, så jeg kender en del til det. Dog var jeg bare meget i tvivl hvad angår lønningerne, da jeg ikke synes jeg har fået noget konkret svar via skolen :-)

Jeg er fyldt 18 år her i februar, så jeg tror nu ikke det skulle blive noget problem at starte. Men jeg siger tusind tak for din hjælp! 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:41
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46627
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:42

I alm personlig virksomhed betaler man skat af sit overskud = indtægter minus fradragsberettigede udgifter helt enkelt

Det man hæver til sig selv - sker via status og dermed påvirker det ikke resultatet og dermed ikke skatten - så man kan hæve og sætte ind helt som man vil - bare man husker, der er penge på kontoen til udgifter og moms osv

Man opgiver det forventede overskud i forskudsangivelse og det faktiske i udvidet selvangivelse

Se evt min E-bog om personlig virksomhed i link - den dækker netop det her med at man ikke bruger løn , skat, moms og meget mere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jan 16
Skrevet kl. 18:47

Hej Kasper,

Det skal du slet ikke beklage for. Det er en god tankegang som du har, at du lige vil sikre dig at jeg er bekendt med de rammer der er ift. alder og det at starte virksomhed. Den faldt skam i god jord her alligevel Big Smile

Tilmeldt 30. Jan 16
Skrevet kl. 19:42

Tusind tak for det! Det hjalp mig lidt mere på vej. 

Rigtig god aften!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)