Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør man hvis man har en ide?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har en ide som jeg gerne vil gå videre med, men jeg ved ikke hvordan jeg kommer videre med ideen.

Min ide går ud på at yde en service. Lidt ligesom virksomheden Washa. 

Jeg ved ikke hvordan jeg skal starte? Jeg har overvejet at lave et spørgskema, for at finde ud af om folk

er interesseret i den service jeg gerne vil yde. Hvad synes i at jeg skal gøre? Og hvordan kommer jeg igang?

Fra København
Tilmeldt 9. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 23:54

Jeg er lidt i samme båd som dig. Jeg skal også starte op og har 1 million idéer, registreret en række domæner, og det er hvor jeg er pt. 

Har du lavet en forretningsplan? Hvor du detaljerer alt fra målgruppe, økonomi, visioner, virksomhedstype, ansatte, produktudvikling, osv? 

Hvad er det præcis du ikke ved ift at starte? Hvad er problemet konkret? Skal du finde kunder, skal du finde ud af hvor mange kunder der er? 

Måske har du arbejdet i vaskebranchen før, og kender til kundebelægning og om der er vækst osv? 

Men ellers opret det korrekte firma, etabler en hjemmeside eller tilmeld dig en relevant hjemmeside-service, lav reklamer for dine ydelser/firma feks ved køb på facebook eller google, eller flyers osv. 

Jeg tror du vil få svært ved at finde ud af om folk er interesserede vha et spørgeskema. Det vil være bedst med tal og svar fra nogle der er i branchen pt. Det tror jeg klart er dit bedste udgangspunkt. 

Hvad med venner og bekendte? Det vil da være en start at reklamere overfor dem evt med rabat

Tilmeldt 13. Nov 11
Skrevet kl. 00:09

Hej Isaac

Jeg har endnu ikke lavet en detaljeret forretningsplan, men det regner jeg med at gøre snart.

Jeg ved ikke helt om der er marked for min ide. Hvordan finder man ud af om der er marked for ens ide? Jeg har tænkt på at lave en app, hvor folk kan bestille min

service. 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 00:41

barawa:

Hej Isaac

Jeg har endnu ikke lavet en detaljeret forretningsplan, men det regner jeg med at gøre snart.

Jeg ved ikke helt om der er marked for min ide. Hvordan finder man ud af om der er marked for ens ide? Jeg har tænkt på at lave en app, hvor folk kan bestille min

service. 

Du er på rette vej - tænk mindre, og kom ud i marken og prøv ideen af.

Læs evt lean startup-bogen eller google pretotyping.

Tilmeldt 13. Nov 11
Skrevet kl. 00:59

Hej Jacob

Okay, det gør jeg :) Der er ikke andet at gøre end at prøv det af.

Fra København
Tilmeldt 9. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 01:46

barawa:

Hej Jacob

Okay, det gør jeg :) Der er ikke andet at gøre end at prøv det af.

For at finde ud af hvor mange kunder der er skal du ud og tælle kunder hos dem der allerede er på markedet. 

Det er jo altid svært at gætte på fremtiden, og et spørgeskema kan måske pejle dig på rette vej, men jeg tror ikke som opstart at der er andet for end at hoppe ud i det og ja gafle så mange kunder som muligt. 

Én ting er hvad folk svarer, men det tror jeg ikke vil fortælle dig særligt meget ift præcis hvilke kunder du får og hvor mange. 

Specielt ikke når man er nystartet. 

Tilmeldt 20. Mar 16
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 08:38

Bar kom i gang...

Hvis du virkelig syns din ide er god..
Personligt tror jeg ikke meget på at din virksomhed da der er en del andre virksomheder i forvejen...

Lav en ordentlig plan.
Find ud af hvad det vil koste at komme i gang.
Evt Find en partner eller med penge der vil investere i dig.
Personligt leder jeg efter noget at investere i. Men lige din ide vil det være svært at tjene mange penge på tror jeg...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)