Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte webshop op med lager. Nemmeste løsning er?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 9. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne prøve at starte en webshop op, med alt hvad der hører til. Har en række idéer til hvad jeg skal sælge, skal finde nogle der kan producere det til at starte med. Det er nogle sjove ting, og noget jeg håber bliver en gimmick/landeplage. Sådan som alle håber det. 

Der er den tekniske del, hvor der skal købes domæne, der skal tilkøbes og tilpasses en webshop, der skal momsregistreres og firmaregistreres, der skal findes lagerplads, man skal have labels og pakker osv osv. 

Er det realistisk at køre det hele hjemmefra? Hvis det er lovligt i det hele taget. At have lager og den slags i lejligheden/kælderen? Eller hvad gør man normalt, deles man om et lager tæt på hvor man bor? Er det ikke bedst at gå sammen med andre webshopejere i KBH der også starter op eller har en lille forretning de kører? 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 22:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra København
Tilmeldt 9. Dec 08
Skrevet kl. 22:28
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Fru Hartmann:

http://www.amino.dk/forums/p/268738/1686232.aspx#1686232 

Skrev du ikke lige i det indlæg at du ingen penge har, ingen kreditværdighed og uden mulighed for at låne af dine forældre?

Jo præcis og derfor vil jeg skaffe pengene ved bankrøveri Stick out tongue

Nej jeg har penge sparet op og har også lidt familie der kan spæde til. 

Jeg har jo mange idéer, men bliver nødt til at starte billigt op, og få det til at køre for at finansiere mine andre idéer, nu da jeg som du også skriver ikke rigtigt kan få kredit nogle steder, før jeg bliver gældssaneret. 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 02:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Isaac:
Er det realistisk at køre det hele hjemmefra? Hvis det er lovligt i det hele taget. At have lager og den slags i lejligheden/kælderen?

Normalt må man ikke drive virksomhed fra sin lejelejlighed. Det er ikke ulovligt i retsmæssigt forstand, men din udlejer kan forbyde det. Læs din lejekontrakt, der står muligvist noget deri, udlejer kan muligvis smide dig ud hvis du driver virksomhed fra lejligheden, men det er typisk også det værste der kan ske.

Når det er sagt, så har jeg selv overtrådt den regel et par gange. Så længe man ikke har kunder rendende, ikke har lastbiler der kommer jævnligt med adskillige paller etc. er det de færreste der opdager det. Når man driver en online forretning støjer det jo ikke, og hvis ikke du sælger kemikalier eller andet i den stil, er det jo ikke til gene/fare for nogen.

Jeg har taget chancen et par gange (udviklede software), og ingen har sagt noget til det. Det er selvfølgelig ikke det samme som at det er tilladt, men som iværksætter må man jo arbejde med det man har, og tage nogle chancer Smile

Fra København
Tilmeldt 9. Dec 08
Skrevet kl. 03:30

Carsten Jacobsen:

Isaac:
Er det realistisk at køre det hele hjemmefra? Hvis det er lovligt i det hele taget. At have lager og den slags i lejligheden/kælderen?

Normalt må man ikke drive virksomhed fra sin lejelejlighed. Det er ikke ulovligt i retsmæssigt forstand, men din udlejer kan forbyde det. Læs din lejekontrakt, der står muligvist noget deri, udlejer kan muligvis smide dig ud hvis du driver virksomhed fra lejligheden, men det er typisk også det værste der kan ske.

Når det er sagt, så har jeg selv overtrådt den regel et par gange. Så længe man ikke har kunder rendende, ikke har lastbiler der kommer jævnligt med adskillige paller etc. er det de færreste der opdager det. Når man driver en online forretning støjer det jo ikke, og hvis ikke du sælger kemikalier eller andet i den stil, er det jo ikke til gene/fare for nogen.

Jeg har taget chancen et par gange (udviklede software), og ingen har sagt noget til det. Det er selvfølgelig ikke det samme som at det er tilladt, men som iværksætter må man jo arbejde med det man har, og tage nogle chancer Smile

Det er også hvad jeg tænker, bare det ikke bliver for stort så kan jeg i det mindste starter derhjemme. 

Nej jeg har ikke noget problem med at have et lille lager nede i kælderen feks, det tror jeg ikke er et problem til at starte med for nogen. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)