Jeg vil i gang med at lave en telemarketingvirksomhed, hvor jeg er partnere med en anden som har selve aftalen. Jeg har så oprettet et CVRnr og så er det meningen, at folk skal kunne sidde omkring i hele verden og have muligheden for at arbejde.
Kan det lade sig gøre, at jeg bare udbetaler det fulde beløb til deres konto. Hvor de så selv skal sørge for at betale skat?
hvis de sidder i andre lande - skal du indberette det i skat.dk og bruge deres navn+adresse+fødselsdato/år i stedet for CPR
Hvis de sidder i DK, skal du angive det- enten som a-løn og tilbageholde skat - eller hvis de kan ses som honorar (tvivler jeg på) så kan du betale fulde beløb men skal så angive det som bidragspligtigt honorar på modtagerens CPR nr - Jeg vil anbefale de danske får trukket a skat da du ellers kan hænge på deres manglende skat
Du må ikke betale til private uden den ene eller anden indberetning
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Stort set alle kommer til at sidde i udlandet. Dvs. at jeg bare skal have de de overstående oplysninger og deres udenlandske adresse og så bogføre jeg det udbetalte beløb i mit regnskab?
Er det så er krav at jeg overføre til deres udenlandske kontis?
Har nemlig arbejdet på fuldstændig samme måde før som freelancer. Hvor pengene gik ind på min udenlandske konto.
at jeg bare skal have de de overstående oplysninger og deres udenlandske adresse og så bogføre jeg det udbetalte beløb i mit regnskab?
Er det så er krav at jeg overføre til deres udenlandske kontis
ja OG du skal så ind i skat.dk og som arbejdsgiverregistreret indberette det til skat som honorar - sætter flueben i INTET CPR og så kommer der plads til, at du skriver fulde navn, adresse -zip - og land - og fødselsdato og år på dem + beløbet
Du har ikke fradrag for udgiften hvis ikke du altid indberetter alt du betaler til folk der ikke beviseligt har virksomhed (generelt VAT nummer) uanset Danmark eller den store vide verden.
Der er ikke krav om at du overfører til de udenlandske konti som så - men det ville vel kunne få skat mistænksom hvis du overførte til en dansk konto for dem i alle fald - og kontant vil også virke underligt + forbudt ved over 10.000 - så jeg ville da aldrig betale en udlænding uden det skete til hans udenlandske konto. Hvis du ikke kørte via netbank. kunne skat givet også få tanken, at det var til dig selv - så dokumenter endeligt via netbank
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER