Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af kosttilskud fra Tyrkiet

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 14. Sep 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Jeg skal til April have importeret et kosttilskud fra Tyrkiet, men er lidt i tvivl om tolden og heraf moms da det er et ikke- EU land.

Mine spørgsmål er:

Skal der betales toldimport af kosttilskud(fødevarer) fra Tyrkiet?

Og skal der betales moms af det købte fra Tyrkiet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:58

1 du skal nok have fødevarestyrelsen til godkendelse af import af kosttilskud i alle fald

2 Jeg mener det er toldfrit fra tyrkiet - men du skal være importregistreret i alle fald inden - andre må sige om den er gal med toldfrit fra tyrkiet

3 Hvis du er momsregistret skal du angive import moms som så ikke koster noget http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html  hvis du ikke er momsregistret kommer der 25% moms på prisen inkl. fragt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Sep 14
Skrevet kl. 14:05

Hej John.

Tak for svar.

Jeg har læst dit link, men jeg forstår det stadig ikke helt.

Som momsregistreret køber har jeg jo ikke nogen momsudgift ved import - men skal  bogføre ERHVERVELSESMOMS ved køb fra momsregistrerede uden for EU. Hvordan bogføres det? Har læst det, men kan ikke forstå det.

Fra Greve
Tilmeldt 5. Jan 16
Indlæg ialt: 4
Fra  Adito Regnskab Skrevet kl. 15:59

Hej Youngturk

Det er ikke alle varer der er told på fra Tyrkiet og det kan du få undersøgt ved at gå ind på toldregistret og tjekke om dine produkter er told belagt og det er primært varer under kap. 1-24. De andre områder burde hvis du får din leverandør til at udstede ATR certifikat skulle du undgå told. Se mere på skat hjemmeside om toldtariffer her. http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=170970

Du kan kontakte mig hvis du ønsker hjælp på 25101616 eller muc@adito.dk Se mere om os på Adito Regnskab.

mvh Mitat

Fra Greve
Tilmeldt 5. Jan 16
Indlæg ialt: 4
Fra  Adito Regnskab Skrevet kl. 16:35

Med hensyn til erhvervelsesmomsen har det ingen effekt men skal bare medtages med de 25% på salgsmomsen og også som købsmoms så de to giver 0.

Du skal Kreditere salgsmoms konto og debitere med samme beløb på købsmomskontoen.

mvh Mitat

Tilmeldt 14. Sep 14
Skrevet kl. 19:26

Har nu fået styr på momsen. Takker.
Må undersøge told reglerne senere iaften. Tak for hjælpen allesammen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12874
Skrevet kl. 19:59

Du kan altså ikke bare importere kosttilskud fra lande udenfor EU.  Jeg vil anbefale at du sætter dig ind i gældende lovgivning eller kan du få alvorlige problemer med myndighederne. 

Tilmeldt 14. Sep 14
Skrevet kl. 20:37

Er jeg helt klar over. Ved at produktet allerede bliver solgt i Holland, men er hidtil ukendt i Danmark. Der bliver også sendt en varedeklaration til Fødevarestyrelsen

Fra Rødovre
Tilmeldt 21. Jan 16
Indlæg ialt: 160
Fra  Meal4U ApS Skrevet kl. 22:05

Hey, 

Jeg kunne godt være interesseret i at købe en batcj af dig, når du engang får det ind i landet.. Men kan du beskrive lidt hvad det er for noget, og hvad det indeholder? :) 

Vh, 

Meal4U.dk

Tilmeldt 14. Sep 14
Skrevet kl. 23:00
Side 1 ud af 2 (17 indlæg)