Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæneklage på mit domæne

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 3. Sep 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Bare lige et spørgsmål om jeres mening.

Jeg fik for et par dage siden en klage på mit domæne hagh.dk fra en der hedder Hagh til efternavn og jeg har det som mellemnavn. Han vil bruge domænet rent privat til noget hygge noget.
Jeg bruger det til erhverv og min virksomhed har domænet som en del af navnet.

Jeg registrerede domænet i 2003 og har haft alle mulige forskellige sider derpå. I dag har jeg mit online visitkort. Det er hans argument - at jeg kun har det.

Hvordan mener I jeg er stillet? Tror selv jeg har en god sag, men har også en frygt.

Hvor lang behandlingstid er der på sådan noget?

Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 10:40
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan ikke give dig et juridisk korrekt svar, men kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig at han har en sag overhovedet.
Hvis jeg fik sådan en henvendelse vil jeg nok ikke kunne lade være med at give ham et lidt hånligt svar tilbage.

Der findes i følge Danmarks Statistik 54 personer med efternavnet Hagh. Hvorfor tror han at lige netop ham har mere ret til domænet end andre?

Fra Linea de la competion
Tilmeldt 16. Nov 15
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 10:55

Er det indgivet til klage til Klagenævnet for Domænenavne ? , eller har han bare henvendt sig til dig ?

Den gennemsnitlige sagsbehandlingstid er 7 måneder fra der er indgivet en klage (om det stadig holder i dag er jeg lidt usikker på)

Umiddelbart ser du ud til at have en go sag , på wayback machine kan man se du har haft indhold på siden siden 2003 ikke så meget men nok til at vise du har aktivt brugt det

Denne afgørelse fra 2011 som også er omkring familie navne som klager dengang tabte ligner lidt dit tilfælde 

https://www.domaeneklager.dk/uploads/tx_tcfilesorter/2011-0206_bale.pdf

Tilmeldt 3. Sep 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:01

Der er indgivet en klage til Domæneklagenævnet. Har ikke modtaget nogen henvendelse direkte fra klageren.

Wayback Machine har faktisk ikke alt med. Har haft 2 CV'er den ikke har med. Har vist gemt sites'ne.

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 11:02

Han har intet at komme efter, om så du bare brugte det til mail, ville han have svært ved at vriste det fra dig af rettens vej. Jeg ville ikke være bekymret.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 11:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

haghdk:
Der er indgivet en klage til Domæneklagenævnet. Har ikke modtaget nogen henvendelse direkte fra klageren.

Endnu et skræmmende eksempel på bureaukrati der går i selv sving Time 

Vi har vist heldigvis endnu til gode at se en privat person tvinge et domæne fra erhverv til "hygge" brug.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Linea de la competion
Tilmeldt 16. Nov 15
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 11:15

Michael:

haghdk:

Endnu et skræmmende eksempel på bureaukrati der går i selv sving Time 

Vi har vist heldigvis endnu til gode at se en privat person tvinge et domæne fra erhverv til "hygge" brug.

Det har ikke rigtigt noget med bureaukrati der går i selvsving , at klager taber sagen er åbenlys , men han er i sin gode ret til at indbringe sagen for Domæneklagenævnet og har intet med bureaukrati at gøre

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:33

Ud over du ender med at spilde en masse tid og tanker på denne sag, så tror jeg ikke, du skal frygte noget... Han har ikke mere ret til navnet end dig, i og med, at I begge hedder det...

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 20:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Hagh

Selvom det intuitivt giver mening at du selvfølgelig skal have lov til at beholde dit mellemnavn, er jeg desværre ikke sikker på at det er så ligetil, da slægtsnavne har vejet meget tungt i disse afgørelser. F.eks. mistede Lars Løkke Rasmussen løkke.dk til en Martin Løkke af samme årsag.

Jeg siger ikke at alt er tabt, men måske skal du tage det lidt alvorligt. Den bedste måde du kan blive klogere er ved at kigge tidligere afgørelser igennem. Gå herind https://www.domaeneklager.dk/dansk/afgoerelser/soegning/ og søg på 'mellemnavn' i feltet 'fritekst'. Kig på de sager der ligner din, og undersøg hvilke forhold klager og indklagede har gjort gældende og hvad nævnet har lagt til grund for deres afgørelse.

Held og lykke.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 23:57

Ib:
Det har ikke rigtigt noget med bureaukrati der går i selvsving , at klager taber sagen er åbenlys , men han er i sin gode ret til at indbringe sagen for Domæneklagenævnet og har intet med bureaukrati at gøre

Jeg kan kan godt se at du ikke forstod mit indlæg så jeg prøver lige igen i et sprog som du burde kunne forstå. Jeg kan absolut ikke se at han er i sin gode ret til at indbringe sagen. Det er spild af ressourcer og han må jo bare indse han kommer for sent.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)