Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erstatning glemt sager.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jun 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.
Jeg har et spørgsmål ang. Erstatning af glemte sager og erstatning.

Jeg er i besiddelse af en brugerbetalt bane, og efter dagens aktivitets ophøre køre jeg hjem af.
Jeg modtager en besked på min mobil om jeg evt. har fundet en taske på min p-plads?
Jeg vender om og køre tilbage, og ganske rigtigt står der en taske.
Det meddeler jeg så ejeren.
Og derefter bliver den lagt ind til glemte sager.
14 dage efter kommer den retmæssige ejer af tasken som jeg har fundet på p-pladsen.
Der er bare et lille men, tasken er nu ikke længer blandt glemte sager, det er faktisk helt væk!?

Jeg tilbyder at erstatte tasken.

Men pludselig indholder den en masse ting og sager, til en værdi på 1200 kr.
Ejerne går dog selv ned på en pris på 800 pga. slid og alder på taske og indhold.

Jeg tvivler på indholdets værdi og tilbyder 500,-

Nu er vi så der ude hvor ejern af tasken vil andmelde mig for tyveri?
( fortryder så meget at jeg køre tilbage )

Skal jeg erstatte de 800kr

Eller hva vil i gøre?

Tilmeldt 29. Jul 14
Indlæg ialt: 108
Fra  April Storm Photo Skrevet kl. 01:18

Hvis tasken er blevet stjålet, hvilket det lyder til, skal vedkommende vel melde det til politiet og sit forsikringsselskab. Så er det jo op til dem at opklare hvem der har stjålet den og hvem der skal erstatte den. Du har jo bare været flink at samle den op og opbevare den indtil han/hun gad hente den. Med mindre du har opbevaret den uforsvarligt kan jeg næppe forestille mig at du vil skulle erstatte den.

Tilmeldt 25. Jun 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 08:09

Jeg har opbevaret den i en rodekasse med glemte sager.
Lidt ligesom i svømmehallen og glemt tøj.

Tilmeldt 29. Jul 14
Indlæg ialt: 108
Fra  April Storm Photo Skrevet kl. 09:37

Man kan måske diskutere om det er det rigtige sted at ligge den når du nu har snakket med ejeren, og egentlig aftalt afhentning. Men hvis det bare er en sportstaske og ejeren ikke har oplyst at den indeholder værdier, tror jeg ikke der er så meget at komme efter der. 

Vedkommende kan jo sagtens melde dig for tyveri, men det kommer det nok heller ikke særligt meget ud af da det så skal bevises at du personligt har stjålet den.

jeg vil stadig mene at ejeren skal melde det til politi og forsikringsselskab og så må de finde ud af at erstatte det.

Fra Rødovre
Tilmeldt 21. Jan 16
Indlæg ialt: 160
Fra  Meal4U ApS Skrevet kl. 09:47

Hej MML82,

Umiddelbart vil jeg mene at du kan være helt rolig i denne sag! :) Vedkommende har selv glemt sin taske, og du har forsøgt at hjælpe. At den så efterfølgende er blevet væk, vil jeg ikke mene at man kan klandre dig for! Du kan jo også bare ringe til politiet og melde det stjålet... Og egentlig underligt at man venter i så mange dage med at hende sin taske, hvis den er så meget værd, ikke?

Vh,
Meal4U.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)