Jeg gætter på at det er Apple du har købt fra :-)? Jeg ville bogføre den under 'Køb af software', hvis det da er Apple. Apple er nemlig registreret med dansk moms.
Skulle fakturaen ikke være uden moms, da vi er i EU?I så fald skal jeg have fat i virksomheden og bede om en ny faktura tænker jeg.
Hvis fakturaen er ok, hvordan får jeg så korrigeret til en anden moms-sats end 25%, så jeg kan bogføre det tilsvarende som står på fakturaen?
så skal du som med alle andre omkostninger jo kun bruge konti uden moms - da du jo netop skal betale de 25% moms (det er givet en af de store som er dansk momsregistret grundet meget salg i DK) Konto for ydelseskøb uden moms.
Alle dine konti skal være uden moms tilknyttet og moms er bare en omkostning - pas på - for de fleste dinero konti er med moms så der automatisk regnes moms, og alt bliver så galt for en ikke momsregistreret.
Venligst John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Så når egen virksomheden ikke er momsregistreret, så modtager egen virksomhed blot en faktura med irsk moms (på fakturaen udregnet til 17,9%), og så skal den "blot" bogføres med den rigtig moms-sats?
Så når egen virksomheden ikke er momsregistreret, så modtager egen virksomhed blot en faktura med irsk moms (på fakturaen udregnet til 17,9%), og så skal den "blot" bogføres med den rigtig moms-sats?
når virksomheden ikke er momsregistreret kan den glemme alt om moms og blot bogføre det samlede beløb inkl. moms (uansen dansk, irsk, langbortiskansk) - på en konto for køb - ydelser eller varer UDEN moms- Det er helt afgørende KUN at bruge konti der IKKE har moms tilknyttet
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER