Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

tyveri af Logo.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har gået med denne tanke, om det er et generelt eller ikke eksisterende problem, at nogle snupper ens logo. Hvis det ikke er beskyttet.?

Og med dette spørgsmål, kan jeg vil lige så godt også spørger om det er en god ide som ny iværksætter, at bruge penge på at få sit logo beskyttet.

(Jeg har laver mit eget logo!).

Fra Kongerslev
Tilmeldt 19. May 15
Indlæg ialt: 120
Fra  Slyde ApS Skrevet kl. 07:44

Det burde ikke være et problem, hvis du bruger dit logo på din hjemmeside mm, og har gjort det i flere år.

Som regel kan du godt vinde en retssag hvis du kan påvise at de bruger DIT logo, og at du har brugt det logo i flere år end den anden part.

De fleste som jeg kender bruger ihvertfald ikke penge på at få beskyttet deres logo.

Fra Rødovre
Tilmeldt 13. Nov 15
Indlæg ialt: 26
Fra  Global Web Partners Skrevet kl. 07:51

Dit logo er beskyttet af copyrighten. Så det behøver du ikke tænke så meget over og du kan faktisk tjene fedt på det, hvis nogle stjæler det :) 

alt grafisk som man ikke selv har lavet eller har rettighederne til, har man ikke lov til at bruge. Hvilket vil sige, at hvis du kan fremvise at det er dig der har lavet logoet, så har du ikke et problem.. og har heller ikke hørt om, at dette skulle være et problem og set ud fra en designers synspunkt, så ville jeg aldrig bruge en andens logo. some regel står der navn i eller farven ikke er rigtig osv. så der skal man alligevel arbejde med det, så hvorfor ikke bare bruge, tiden på at lavet et selv.

Du har muligheden for at ligge meta ind i et billeder som f.eks at det er beskyttet, hvem der ejer det osv. og personer som stjæler sådan et billede, har ikke en ide om at, det ligger i som udgangspunkt, så det er ikke noget de vil gøre noget for at fjerne.

Du kan læse om det her:
http://www.onlineeffekt.dk/copyright-regler-for-brug-af-billeder
e
r godt klar over kilden ikke er i sig selv god nok men med mindre du vil læse meget tungt matriale der siger det sammen så ville jeg starte her :D

Fra Randers
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 16:38

Mange tak de de gode svar.

Jeg stiller lige et opfølgende spørgsmål. Hvad hvis man oplever at der er nogle (evt. en konkurrent) der har lavet et Logo der minder utroligt meget om ens logo! eller måske er en kopi med enkle forandringer i logoet.

Ville en varemærkeregistrering/beskyttelse af logoet være den eneste måde at få en kopi af logoet eller logo navn, fjernet på.?

Er man kun beskyttet med kopien af logo, hvis man har en varemærkeregistrering

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:40
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)