Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af webshop, med fremtidsplaner om fysisk forretning

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Feb 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg har for et par måneder siden valgt at sælge min daværende webshop da jeg fik et godt tilbud.

Nu har jeg gået med tankerne om at starte en ny webshop i en anden branche, da jeg trods alt har villet det i et års tid nu, men er meget i tvivl om der er et marked for det, så vil meget gerne hører jeres vurdering.

Der findes enkelte lignende "konkurrenter" på markedet i danmark, men ærligt, så kunne de godt have bedre shops, og lidt anderledes udvalg.

Jeg drømmer om at skulle starte en webshop som sælger brætspil i alle former for genrer. De fleste vil være udenlandske, og meget sværer at få fat i, i danmark til en ok pris ihvertfald. Derudover vil der også skulle sælges computerspil og konsolspil, så faktisk et rigtigt spilmarked i hver ende af spilmarkedet.

Ideen med fysisk butik vil være at skulle kunne lave et samlingssted for alle typer personer, hvor man kan mødes frit, og prøve spil af, så det bliver et socialt samlingspunkt for spilglade mennesker i byen.

Ved godt det er svært at vurderer, men hvad er jeres umiddelbare tanker omkring dette?

Mange tak.

Tilmeldt 11. Mar 16
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 04:46

Hej Demant94.

Jeg tror at der er ret gode vækstmuligheder indenfor dette område - måske sørg for at være lidt mere nichepræget.. Mange butikker sælger brætspil, men det er nogenlunde det samme udvalg de alle sælger - og til overpris. 

Jeg ved at der lige er åbnet en brætspilscafe i Aalborg, hvor folk både kan kigge forbi og spille cafeens brætspil (eller tage egne brætspil med) samt købe årsabonnement til cafeen. Så der er helt klart interesse for brætspil - især i 20-30 års alderen.

Mvh

John

Tilmeldt 11. Mar 16
Skrevet kl. 04:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hov, der var lige par tanker der ikke kom med ;)

Det ville være super fedt, hvis du scannede reglerne ind til alle de spil du forhandler - det gør det nemt og brugervenligt for dine kunder såfremt reglerne skulle blive væk (hvilket sker af og til :D). Derudover så er det måske en god ide at kigge på de kickstartere der er vedr. nye brætspil - du kan få dem til en god pris hvis du fx. køber xx hjem og kan ligeledes tilbyde dine kunder noget som ikke normalvis kan findes andre steder.

Jeg har en masse andre ideer, men vil gerne holde dem lidt tæt ind til kroppen, da jeg selv overvejer noget lignende. Men det handler om at hjælpe hinanden lidt på vej, ik? :)

/John

Tilmeldt 18. Feb 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 07:29

Hej John.

Tusind tak for dine inputs. Jeg har det nøjagtig samme tilgang til det som du har. Det er planen at få fat i spil som er meget svære at få anskaffet i danmark, og har selv gået med ideer omkring at få støttet danske brætspilsproducenter ved at udgive deres spil.

Det med reglerne til spillet har jeg også selv nogle planer for som er lidt anderledes end hvad jeg har hørt før.

Dejligt at høre at du selv går med tankerne om at starte op. Måske vi burde skrives over privat besked, og måske kan vi hjælpe hinanden?

Tilmeldt 11. Mar 16
Skrevet kl. 07:52

Du skriver bare! :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 9. Mar 16
Indlæg ialt: 52
Fra  Nyt-laan.dk Skrevet kl. 09:45

Men kan det sælges? Hænger det at spillene er svære at få herhjemme ikke sammen med at de er for svære at sælge? Jeg skal være ærlig at sige at jeg ikke kender specielt meget til den niche, og dermed ikke kan sige så meget om potentialet. Men det er en vigtig tanke at få med ind over - det ville være træls at brænde inde med en masse usælgelige spil :-)

Hvilken by tænker du at din butik skal ligge? 

Find et billigt forbrugslån - mit affiliate eventyr

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)