Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er reklame på mine YouTube-videoer værd?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg driver en dansk YouTube-kanal, hvor mit publikum primært er unge i alderen 13-25 og mine videoer er om gaming. Jeg har en serie, hvor der kommer ét afsnit om dagen og som har ca. 500.000 visninger om måneden, et tal som stiger væsentligt hver måned. Jeg leger lidt med tanken om at sælge reklameplads på samme måde, som når man ser et program i TV, og der i starte og/eller slutningen kommer et kort indlæg om at programmet er sponsoreret af en eller anden virksomhed og et evt. et billede.

Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at høre, hvad den slags reklame evt. kunne være værd, og om det overhovedet er noget, som kunne have interesse. Jeg har ikke de praktiske ting på plads, men jeg tænker en afregningsmodel pr. 1000 afspilninger af serien og at indlægget afspilles før hvert afsnit.

Hvad tænker I? Er jeg helt galt afmarcheret, eller kunne det være en fornuftig forretningsmodel?

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 22:22

Hej Charly,

Tag et kig på LinusTechTips, de har indbyggede reklamer. De afregner før videoen er lagt online, jeg kender ikke deres priser per 2016.

Så du kan ikke tage penge per visning, den vil jo ligge online resten af Youtubes levetid, så den model virker ikke. Du skriver at du fra uplaods dagen og 30 dage frem har over 500.000 visninger, så vil jeg nok bruge det tal.

Hvis du finder den rette kunde kan du sagtens tjene nogle penge her, du skal bare huske at have en virksomhed og faktisk skrive regninger med moms osv...

Prisen du kan tage skal jeg slet ikke kaste mig ud i, der er mange beregnings metoder, men finder du den rette kunde så kan du godt tjene lidt penge. Prøv at få flere kunder så det ikke er det samme folk ser hver gang...

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 22:28

1) Som #1 siger kommer videoen til at ligge som den første del af din video permanent, jeg ser dog intet problem heri. Tvært imod ville jeg benytte det til at lave en aftale med forskellige delmål:

Ved  10.000 visninger udbetales XX,XX kr.
Ved  25.000 visninger udbetales XX,XX kr.
Ved  50.000 visninger udbetales XX,XX kr.
Ved 100.000 visninger udbetales XX,XX kr.

Så betaler annoncøren også kun såfremt han selv får det aftalte antal views. 

2) Har du kigget på hvad YouTube kan tilbyde dig? Med det omtalte antal visninger, burde du også kunne få noget fra dem omend 1) nok er mere attraktiv for dig.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 9. Mar 16
Indlæg ialt: 52
Fra  Nyt-laan.dk Skrevet kl. 22:42

Har youtube ikke et reklame program der kan bruges? Tænker de reklamer som kører før hver video?

Find et billigt forbrugslån - mit affiliate eventyr

Tilmeldt 27. Nov 11
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 23:26

Tak for jeres svar. Jeg kan supplere med, at jeg i forvejen driver min kanal gennem et enkeltmandsfirma og har reklamer på mine videoer gennem et partnernetværk, som er helt standard. Jeg får ca. 12-15 kr. pr. tusinde visninger, og det er min tanke at de almindelige YouTube-reklamer kører videre som normalt.

Jeg prøver at tænke lidt ud af boksen og finde på forskellige måder at supplere mine indtægter for måske på sigt at kunne erstatte mit almindelige arbejde med en tilværelse som "YouTuber" - om ikke andet for en periode.

Jeg tænker at opgøre antal visninger enten på uge- eller månedsbasis og fakturere derefter. Derudover er det muligt at fjerne den del af videoen (starten), der indeholder reklamen, hvis annoncøren vælger at stoppe kampagnen.

Jeg er mest i tvivl om, hvad en rimelig pris vil være. Er 15 kr. pr. tusinde visninger alt for optimistisk, eller er det i virkeligheden for billigt? Jeg ved det ikke, og det skal i virkeligheden nok efterprøves, før jeg finder ud af det. Men jeg er glad for at få feedback på ideen.

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Skrevet kl. 23:41

Charly Olsen:

Tak for jeres svar. Jeg kan supplere med, at jeg i forvejen driver min kanal gennem et enkeltmandsfirma og har reklamer på mine videoer gennem et partnernetværk, som er helt standard. Jeg får ca. 12-15 kr. pr. tusinde visninger, og det er min tanke at de almindelige YouTube-reklamer kører videre som normalt.

12kr * 500 = 6000kr og det er for bare en video. Hvis du bare laver 4-5 videoer om måneden kan du sagtens udbetale en pæn løn...?

Jeg ser et stort potentiale for en fast pris, som jeg skrev tidligere så prøv selv at kontakte nogle af de store og hør hvordan de gør. Dertil er starten af videoen ikke nødvendigvis den bedste del, nogle har den i starten, nogle i slutningen og nogle har den faktisk i midten. Når vi betaler for en reklame plads hos nogle af de store her i DK så for vi bare nogle tal fra sidste måned og en pris på en tidsperiode. Denne strategi tror jeg også vil være god her.

Hvis dit gennemsnit er over 500.000 visninger på 30 dage, så kan du uden problemer tage 5.000kr + moms for en reklame. Jeg kan ikke se nogen grund til at fjerne den efter de 30 dage. Lad den være en del af indholdet, så gør du annoncørene meget gladere.

De 5.000kr er bare et bud, det kan også være 8.000kr. Men prøv at find nogle som sælger produkter til din målgruppe(det bliver ikke svært) og sælg dem en prøve for at se hvordan det helt skal gøres.

Tilmeldt 27. Nov 11
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 23:45

Hej Tobias. Bare lige for at opklare en misforståelse - det er serien, der får 500.000 visninger om måneden, ikke de enkelte videoer. Der udkommer ét afsnit om dagen, og hvert afsnit får lige nu ca. 20.000 visninger de første 30 dage. Tanken var, at reklamen skal ligge i starten af hvert afsnit og på den måde blive vist de 500.000 gange om måneden. Med lidt god vilje ligger serien i øvrigt på 1.000.000 visninger om måneden inden for nogle måneder...

Reklamen forstiller jeg mig som noget i stil med "Programmet præsenteres i samarbejde med xxx - tjek dem ud på linket i beskrivelsen" og et eller andet video, enten af virksomheden eller af mig, der speaker.

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 00:05

Kør en test i starten, hvor du indsætter sporbare links (f.eks. ved brug af https://goo.gl/) så kan du tracke hvor mange direkte henvisninger du giver til annoncøren.

Angående prissætning så har jeg ikke grundlaget for at vurdere, hvad der er en rimelig pris, men som udgangspunkt så er prisen jo fin, hvis du kan finde en annoncør. 

Du kan jo eksperimentere med forskellige annoncører, så du måske har 3-4 annoncører i løbet af en måned. Vil du tilbyde annoncørene lidt ekstra (for også at retfærdiggøre en højere pris), kan du jo et par gange om måneden starte en af dine videoer med at ligge 10 sekunder ekstra ind, hvor der lige er plads til visning af en reklame for en af dine annoncøres produkter. Evt. affiliateprodukter. Men lad nu være med at lave det på alle dine videoer, da man lynhurtigt bliver træt af at se en masse reklamer hver gang man ser din video. Et par sekunders reklame med "Præsenteres i samarbejde med" tror jeg ikke skader det mindste, men laver du 30 sek intro på hver, bliver det nok set negativt på.

Kort sagt: Så har du mange muligheder, det handler bare om at få kontaktet nogle annoncører.

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Skrevet kl. 11:07

Her er lige et link til en af LinusTechTips videoer, de slutter af med reklamen og den er ca 50 sek lang.

Uden at kende talene så vil jeg skyde på at de nok er en af de største hvis ikke den største.

De er også begyndt at lægge deres videoer op på Vessel en uge før de kommer på Youtube, det kunne jo også være en ide for dig.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)