Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af WebShop til Bil Reservedele Hjælp

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Mar 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bruger på Amino

Jeg søger noget hjælp/erfaringer ang. opstart af en Webshop til reservedele til biler.

Jeg har fået mig en god leverandør fra udlandet, som vil lave et samarbejde til rigtig gode priser.

Som sagt er der flere hundrede salgs biler på market, og skal derfor dele hver enkelt reservedel ind under de rigtige 

kategorier på siden, samt ville jeg også gerne ha den funktion, at man kan slå sin bil op på Nummerpladen!

- Er der nogle er jer herinde som har anbefalinger til en Webshop udvikler som kan hjælpe mig med min webshop

eller har i nogle erfaringer omkring det jeg søger? 

Mvh Emil 

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 13:58

Hejsa Emil

Er det den tekniske del du gerne vil have hjælp til, eller er det det forretnings/markedsføringsmæssige ?

En webshop der kan det du efterspørger her kan du få lavet med mange forskellige værktøjer, f.eks Wordpress/WooCommerce, Magento osv og der er mange herinde som kan hjælpe dig her, det med opslaget på nummerpladen kræver nok lidt udvikling, men er egentligt heller ikke vanskeligt.

Men du skal være opmærksom på at den tekniske del, med at få shoppen i luften, er den nemme del - du skal også have kigget på din markedsføring, dvs sådan noget som SEO, Markedsføring, konvertering osv osv - det er vigtigt at du sætter nogle ressourcer af til det også.

Hvis du er interesseret kan vi godt hjælpe dig her - jeg har folk der er skrappe på markedsføringsdelen, og vi kan også hjælpe dig med at finde den rigtige løsning rent teknisk, og jeg har også samarbejdspartnere der kan sætte en shop op til dig.

Men giv mig evt et kald på 3053 1351, så kan vi lige tage en snak om det.

//Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:20

Hej Morten,

Morten Hjorth Nielsen:
det med opslaget på nummerpladen kræver nok lidt udvikling, men er egentligt heller ikke vanskeligt.

Hvordan tænker du at denne skal løses?

Fra Svendborg
Tilmeldt 10. Aug 15
Indlæg ialt: 36
Fra  Web Content Skrevet kl. 11:29
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

Tommy:

Hej Morten,

Morten Hjorth Nielsen:
det med opslaget på nummerpladen kræver nok lidt udvikling, men er egentligt heller ikke vanskeligt.

Hvordan tænker du at denne skal løses?

Hej,

Der skal blot ansøges om en API adgang via Skat´s motorregister.

God dag!

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 11:56

Tryknu:

Yes, det er forudsætningen.

Herefter skal vi have lavet et plugin/child tema (hvis vi taler Wordpress) hvor vi laver opslaget, og finder bil modellen, herefter vil det være den vi arbejder videre med.

Og når jeg nu skriver WordPress, så betyder det selvfølgelig ikke at vi ikke kan benytte f.eks Magento - og det vil nok være det jeg ville foretrække til en løsning som denne - Magento er lidt "storebroren" når det gælder Webshop, og jeg forestiller mig at din shop her nok vil blive forholdsvis stor.

//Morten 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:20

Tryknu:

Helt uden kodearbejde, det lyder dejligt let.

Morten Hjorth Nielsen:

Herefter skal vi have lavet et plugin/child tema (hvis vi taler Wordpress) hvor vi laver opslaget, og finder bil modellen, herefter vil det være den vi arbejder videre med.

Hvad vil du så gøre med bilmodellen for at matche den mod reservedelene? Du er ikke engang halvvejs når du har bilmodellen.

Fra Svendborg
Tilmeldt 10. Aug 15
Indlæg ialt: 36
Fra  Web Content Skrevet kl. 10:22

Tommy:

Tryknu:

Helt uden kodearbejde, det lyder dejligt let.

Morten Hjorth Nielsen:

Hvad vil du så gøre med bilmodellen for at matche den mod reservedelene? Du er ikke engang halvvejs når du har bilmodellen.

Hej Tommy, 

Hold nu, selvfølgelig skal der kodes - her blev der blot spurgt hvordan man fik adgang til funktionen. 

God weekend. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:55
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 2 person

Hej Nicolai,

Jeg kan ikke se at der er blevet spurgt til hvordan man får adgang til nummerpladeopslag. Hvis det er mig du hentyder til, så har det ikke været intentionen. Hvis nogen får behov for svar på det spørgsmål kan der henvises til denne dokumentation hos SKAT.

Jeg oplever et problem her når spørger får rigtig ringe rådgivning i kraft af at du og Morten bagatelliserer opgaven. Der er rigtig mange problemstillinger i at parre reservedele op i mod en nummerplader og hver eneste af disse kan resultere i at spørger får sendt reservedele ud som ikke passer til købers bil. Det bliver dyrt i returfragt og kasserede reservedele/et voksende retur-lager (da chancen for at nogen skal have lige netop den fjeder senere er ret lille).

Jeg har tidligere givet tilbud på netop den funktion, til en reservedelsforhandler her i jylland. Det er ikke en opgave der kræver lidt ukompliceret udvikling - den er tung og kræver at man ved nok om hvad man ikke ved.

Når nogen mener at en opgave er langt lettere end hvad min erfaring siger, er det selvfølgelig interessant at høre om de har fundet en smart løsning som jeg har overset. Jeg spurgte ind til de tidligere svar for at høre om det var tilfældet og der var noget nyt at lære.

Denne tråd bliver formentlig læst af et par hundrede over de næste år, så lad os løbe det kort igennem for ikke at lade fremtidige læsere sidde tilbage med en forkvaklet idé om at det kun kræver lidt let udvikling. Det er opslidende at sidde og forklare potentielle kunder at det de har læst på et forum er noget ævl - så er der lang vej inden man når til enighed.

Spørger får højest sandsynligt en liste over reservedele inkl. ktype-nummer. Hvis ikke det er tilfældet så bliver opgaven endnu større. Når indholdet på reservedelslisten er fortolket og en automatisk import er sat op mellem leverandør og webshop, er vi klar til andet skridt. Nu skal vi have integreret op i mod motorregistreret. Det er absolut ikke problemfrit men dog ikke den avancerede del. Når integrationen til SKAT er lavet, er vi klar til step 3.

Step 3: Vi skal have fundet en liste over alle verdens bilmodeller og deres tilhørende ktype. Hov, er den del ikke noget SKAT fortæller os? Nej, det er det bestemt ikke. De giver os bilmodellen og ikke meget mere.
En løsning kunne være at købe web-løsningen fra TecDoc. Så vidt jeg husker findes der også sider der sælger denne service til 1 krone per opslag men kan ikke genfinde dem og er i tvivl om kvaliteten.

Prisen på TechDoc var €6.000 per kvartal plus 2,5% af omsætningen sidst jeg hørte den. Det vil være interessant at høre hvis nogen kender en billigere løsning som stadig er pålidelig nok til at man undgår at sætte besparelsen til på grund af fejlbestillinger. Jeg ved at der førhen ikke var abonnement på, men hvis man baserer sig på en af disse gamle løsninger går man glip af flere års opdatering af data.

Når det så er sat op, er du klar til at tage en nummerplade og konvertere den til en bilmodel, samt derefter til en ktype som du derefter kan parre op i mod dit varelager. Varelageret skal så vises på en struktureret måde som intet webshopsystem tager højde for out-of-the-box og vil formentlig også kræve en del udvikling. En finte er at én vare ofte kan sælges under flere forskellige navne. Dvs. at det samme sæt bremser, som ligger i én fysisk pakke på lageret, skal hedde noget bestemt afhængig af om det er til en Peuget, Skoda, VW eller fjerde ligesom prisen også varierer (det er ikke sikkert at det er tilfældet i spørgers tilfælde, men det var et krav hos dem vi gav tilbud til).

Jeg ved at www.tigermedia.dk har lavet det en del gange. Jeg har kun set med fra sidelinjen en enkelt gang og der forløb det ikke problemfrit på trods af at det langt fra første gang de løste den type opgave. Så ift. det oprindelige spørgsmål vil jeg tillade mig at pege i den retning. Hos www.wexo.dk har vi lavet noget lignende, men ikke med den sidste del.

Afslutningsvis så ved jeg at selv hvis det bliver implementeret perfekt så kan TechDoc have fejl. Blandt andet hørte jeg i sin tid om bremser til VW Golf der blev parret forkert. Så jeg mener ikke at det er væsentlig udover hvad man kan kalde "lidt" og bestemt også vanskeligt.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)