Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstartning af nyt firma

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Mar 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej mennesker

Jeg skal til at opstarte et nyt firma, hvis man kan kalde det det. Jeg har fundet et firma i Tyrkiet, som jeg har indgået et sammenarbejde med mig. Jeg bliver helt forvirret af alle de informationer der er der ude, så jeg håber på i kan hjælpe.

1. Hvad skal jeg huske at melde mig til/som? (udover som importør )
2. Hvordan får jeg lavet et CVR?

3. Hvad skal der stå i vores kontrakt? Udover at jeg skal være den eneste importører, der importører til Danmark. 

4. Hvilke slags fagfolk skal jeg få ansat, når jeg først er kommet i gang?

5. Er der specielle regler med hensyn til makeup? (udover at der ikke må være visse kemikalier, i makeuppen)

6) Er et bevis fra producenten nok til at kunne bevise, at produkterne er EU godkendt?

7. Er der andre ting jeg skal huske?

Alle gode råd og tips modtages med kyshånd.

Mvh Sam

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 811
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 10:24

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 9. Mar 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:28

Hej Sam

Uha, der er rigtig mange ting at forholde sig til.

Jeg ejer forskellige virksomheder herunder GadgetRoom så ved efterhånden en del om.

Ja du skal være importør, men også exportør (hvis du vil returnerer varer).
Hos virk.dk og startvækst.dk får du mange gode oplysninger, også om CVR oprettelse og typen af virksomhed. Husk at tilmelde som momsregistreret.

Det er altid en god ide at undersøge og besøge en leverandør. Nu skriver du ikke noget om branchen eller varer, men Test leverandøren af med evt. mindre ordre i starten, så du undgår overraskelser i form af dårligt samarbejde / leverandør forhold. Hvis du er fræk nok, spørger du om gratis vareprøver.

Undersøg evt. referencer hos leverandøren, og kontakt dem for at høre nærmere om samarbejdet.

Undersøg fragtmuligheder og priser, samt indfortoldning om vareafgitfter.

Ja der er mange ting.

Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:33

1+2 besvares her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/start-af-virksomhed-skal-jeg.html  og vil du gå dybere - i men ebog eller paperback Selvstændig som link - den har alt om stiftelse i detaljer - skat - moms og huskeregler for både virksomhed og selskaber - letlæst og klæder dig godt på

3 - fat en advokat - og husk alt i aftaler er uden værdi hvis ikke du er klar til at bruge en masse penge på at køre en retssag mod en leverandør - måske i Asien

5-6 Ansvar for indhold er dit - jeg mener det er miljøstyrelsen som du skal ha fat i for den type varer

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Mar 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:36

Jeg har undersøgt leverandøren, dog ikke besøgt dem. Har kendt firmaet i årevis, og brugt deres produkter i en længere periode.
Jeg har modtaget prøvevarer af alt jeg har bedt om, så det er på plads. (endda 2 gange)

Er det mig der skal sørge for transporten, eller dem?

Hvad betyder "indfortoldning om vareafgifter"?

Sam

Tilmeldt 9. Mar 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:33

Hej Sam

Du skal betale for at få varerne fortoldet når de kommer til Danmark.

Derudover skal der betales en afgift til staten. Afgiften afhænger af varekategorien.

Så køber du f.eks. cykler er det varens pris + fragt + fortoldning + afgift (cykler 6% af varens pris).

Leverandøren plejer at stå for fragten, men du kommer til at betale for den.

Morten

Segboard

Tilmeldt 9. Mar 16
Indlæg ialt: 3
Fra  NewWays Skrevet kl. 11:37

Hej Samsam74

Vi har under opstarten af vores firma www.NewWays.dk nydt stor gavn af Business Aalborg, hvor vi løbende har fået vejledning om alt fra CVR, salg og skat. Hjælpen er gratis og vi har allerede haft 4 møder og planlagt det næste.

Håber det kan hjælpe dig i den svære opstart! 

Held og lykke 

NewWays

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)