Hej mennesker Jeg skal til at opstarte et nyt firma, hvis man kan kalde det det. Jeg har fundet et firma i Tyrkiet, som jeg har indgået et sammenarbejde med mig. Jeg bliver helt forvirret af alle de informationer der er der ude, så jeg håber på i kan hjælpe. 1. Hvad skal jeg huske at melde mig til/som? (udover som importør ) 3. Hvad skal der stå i vores kontrakt? Udover at jeg skal være den eneste importører, der importører til Danmark. 4. Hvilke slags fagfolk skal jeg få ansat, når jeg først er kommet i gang? 5. Er der specielle regler med hensyn til makeup? (udover at der ikke må være visse kemikalier, i makeuppen) 6) Er et bevis fra producenten nok til at kunne bevise, at produkterne er EU godkendt? 7. Er der andre ting jeg skal huske? Alle gode råd og tips modtages med kyshånd. Mvh Sam |
1) du bør også momsregistrere dig, ellers vil der blive lagt moms på det du importerer
2) virk.dk
6) kosmetik bliver ikke godkendt af myndighederne. Det er dig som forhandler der er ansvarlig for at det lever op til gældende regler.
7) det vil nok være en god idé med en produktansvarsforsikring
Du kan læse mere her: http://mst.dk/groenne-tips/din-personlige-pleje/faelles-baggrund/eu-regler-om-kosmetik/