Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsejer uden bopæl?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 18. Aug 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens, 

Jeg kunne godt tænke mig at starte en webshop, men jeg står i den specielle situation at jeg lever på farten og ikke er bosiddende i Danmark, hvad betyder at jeg ikke kan starte enkeltmandsvirksomhed her. 
Erhvevsstyrelsen siger imidlertidig at jeg godt kan starte en udenlandsk virksomhed, hvilket også passer mig fint, da jeg vil have mine produkter bearbejdet i Portugal. Problemet er så bare, at jeg heller ikke har bopæl dér eller noget som helst andet sted. Er det umulig at være virksomhedsejer uden fast bopæl?

I et andet forum har jeg fået fortalt, at jeg kan betale en revisor eller advokat for at huse mit CVR nummer, men det undgår jeg helst om muligt. Er det muligt at gøre det samme med en ven eller et familiemedlem, altså at få dem til at huse mit CVR nummer, mens firmaet forbliver i mit navn?

Med venlig hilsen Charlie

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens få en ven eller familiemedlem til at have firmaadressen.

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et godt spørgsmål. Måske det kan lade sig gøre, hvis du får et virtuelt kontor. Jeg er ikke sikker på det, så det er helt klart noget, som du selv bliver nødt til at undersøge. Hvis du søger på Google, kommer der masser af søgeresultater frem på den slags løsninger, så du kan prøve at ringe til en af dem.

Tilmeldt 15. May 15
Indlæg ialt: 35
Fra  Simplestyle.dk Skrevet kl. 07:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg mener ikke du kan have en alm enkeltmands virksomhed via en virtuel adresse/kontorhotel. Du skal ha dit CPR med dansk tilknytning TROR jeg - så det vil være, som styrelsen siger - som udenlandsk virksomhed - og der kan du så bruge virtuel fysik adresse/kontorhotel - 

Du skal regne med at når du som ejer drive virksomheden fra DK - så vil du jo nok være dansk skattepligtig af dens overskud uanset hvad - så overvej om det er godt og praktisk - Ellers kan du jo altid oprette et selskab i DK - IVS eller ApS det kræver ingen dansk tilknytning, men er lidt dyrere i faste omkostninger og lidt vanskelige regnskabsmæssigt mm http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/selvstndig.html gennemgår virksomhed contra selskab - stiftelse og regler osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)