Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter kursus/mini uddannelse?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Feb 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, findes der sådan nogle som ikke koster en halv arm?

Jeg havde planlagt at tage en HGS som fjernstudie (erhversøkonomi C, afsætning C og informationsteknologi C), men jeg har netop snakket med studievejlederen fra Aalborg handelskole, som ikke vil lade mig starte på den, da jeg har en 33 timers stilling ved siden af.
Hun foreslår at jeg læser enkeltfag men vil kun gå med til at lade mig starte på D eller F niveau (på trods af at jeg er fra en matematisk linje i gymnasiet), hvor efter jeg skal opgradere til C niveau - en i mine øjne meget bøvlet vej samt spild af tid og så løber det endda op i 2.250-2.500 kr pr. fag - hvor HGS'en er et gratis tilbud.

Jeg vil ikke om det er mig der bare har set mig sur på og en anelse uretfærdigt behandlet over hvad handelskolen vil tilbyde, men jeg har i hvertfald besluttet at spørge jer aminoer til råds om i kender til lignende uddannelser/kurser, der kunne have interesse? Eller bare ved hvor jeg skal lede?

Jeg kunne godt tænke mig at starte en mindre webshop på hobby basis (hundeartikler - nørdet og set før, i know :)), men det er da drømmen, at den om 5-10 år er blevet så stor, at jeg kan åbne en fysisk butik :)
Så alt hvad der er relevant i den duer har interesse - særligt alt det økonomiske!

Mvh Rikke

Fra Støvring
Tilmeldt 6. May 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror slet ikke det er nødvendigt med alt det du går og overvejer, så længe det kun er en lille webshop.. 

Jeg vil råde dig til blot at tage en iværksætteruddanneselse (trin 1 koster 1450,-) se linket:-) Det er kun en aften om ugen og du bliver hjulpet godt på vej.

http://ivaerksaetteruddannelsen.dk/forside.aspx

Tilmeldt 25. Feb 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan lige hurtigt skimtet det igennem, så er det jo lige sådan noget Lene :D Det må man da sige at være målrettet efter det jeg søger og i den grad også til at komme til for penge!

Fra Odense
Tilmeldt 3. Mar 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Bombgirl.dk Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Distributør af sexet og frækt lingeri og dameundertøj.
www.bombgirl.dk & www.demoniq.dk.

Fra Støvring
Tilmeldt 6. May 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

NemligSmile

Fra Dokkedal
Tilmeldt 19. May 15
Indlæg ialt: 120
Fra  Karlog-IT Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ret sikker på aalborg har nogle iværksætter kurser som tager ca 6 after eller noget i den stil hvor i kommer kort igennem de fleste emner.

Jeg er ret sikker på at du ikke behøver at tage den store uddannelse før du går igang, det meste kan du finde på nettet efterhånden som du får brug for det. 

Så hvis jeg var dig ville jeg bare gå igang med at finde ud af om det skal være en hobbyvirksomhed eller et enkeltmands virksomhed, og så bare komme igang.

Tilmeldt 25. Feb 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar! :)

Den med skat skal jeg helt sikkert også lige have kigget på.

Ift iværksætter uddannelsen kan jeg se når jeg kigger nærmere på det, at trin 1 nærmest kun er afklaring, hvor jeg allerede nærmest er "for" afklaret. Jeg tror jeg vil få mere ud af trin 2, men det koster så også 5.000,-.

Det bliver en personlig ejet mindre virksomhed ;)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)