Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cvr-nummer som studerende???

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Apr 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det lovligt at oprette Cvr -nummer og starte enkeltmandsfirma op, imens man er studerende?

Hvordan forholder det sig, hvis man får SU?

Hvordan forholder det sig, hvis man selv betaler sine studier?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46717
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:05

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Feb 16
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 21:36

Cookie - John Hannover:

ja absolut - du har et SU loft - tror ca 120.000 kr om året på fuld SU CIRKA - og op til det kan du så tjene uden SU påvirkes og tjener du mere i overskud - så kan du benytte VSO http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html 

vh John Hannover

Hej John,

Nu er det ikke fordi jeg vil have min SU, men bliver lidt i tvivl når du skriver sådan. Lad os sige at jeg tjener 1m om året, og har derfor aldrig haft brug for eller troet at jeg måtte få SU, når nu man tjener så meget. Men som du siger det lyder det som om at jeg godt kan/må få SU selvom jeg tjener så meget? Eller hvordan skal det forstået?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:42

Der er ikke noget der forhindre dig i at drive virksomhed og tage en uddannelse sammentidig. Den eneste "konsekvens" der kan være er, at hvis du tjener mere end 120.000 kr. om året så kan du ikke længere få SU. Men hvis du ikke har tænkt dig at få SU til at starte med er det ikke relevant.

Tilmeldt 2. Apr 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:26

Hvordan finder man ud af regler med hensyn til studerende fra Nepal, som midlertidlig har 9 mdr. visum og har Cpr-nr..

Efter de 9. mdr. skal opholdstilladelsen forlænges til 4 år.

Har vedkommende ret til at oprette enkeltmandsfirma med Cvr. nr. i de første 9 mdr.?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:29

Meget specifikt spørgsmål, ring ind til virk eller kommunen eller hvem det nu er du har kontakt til i det offenlige og spørg. Jeg tvivler på at der er nogen herinde der med sikkerhed kan sige det ene eller det andet.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)