Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Priser på sin hjemmeside?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Louise Lamberth - Tekstfokus:

OK, men hvis du er klar til at arbejde gratis for at markedsføre dig, var det måske en idé selv at henvende sig til store brands og tilbyde dem det mod reference. Det giver dig vel langt mere troværdighed end at arbejde for en ny iværksætter og så alligevel få alt for lidt for arbejdet. Sommetider er helt gratis faktisk bedre end meget billigt for "sælger. "

Har jeg allerede gjort, og det har også skaffet mig betalt arbejde, hvilket jo er super. Det er mere fremadrettet jeg tænker, hvad der er mest professionelt. Der er fordele og ulemper ved begge muligheder, lyder det til :)

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har for nylig været i dialog med nogle firmaer i forbindelse med en større designopgave (6-cifret pris).
Formøderne var gratis uden nogen forpligtelser - havde der været forpligtelser, ville der ikke have været møder.

Ét firma har ikke givet nogen indikation af pris, men ønsker at arbejde ud fra vores budget.

Et andet firma har givet indikation om pris ved at vise referencer: De her fik lavet det her og betalte det her!

Den sidste har et bedre grundlag for at blive valgt, fordi jeg har en fornemmelse af, hvor langt jeg kan nå inden for mit budget.

Så hvis du kan vise et stykke arbejde, du har lavet, forklare processen og konkludere med prisen, så har din kommende kunde noget at gå efter.

Hvis du skal gøre det på din hjemmeside, er du nok nødt til at have både nogle billige og eksklusive løsninger at vise frem - og det skal være tydeligt for en ukyndig at se merværdien i den eksklusive løsning.

Hvis du sætter en pris på din hjemmeside, skal det være meget overskueligt, hvad prisen dækker. Ellers giver det let anledning til konflikter senere.

Venlig hilsen

Hans

Fra København
Tilmeldt 5. Feb 16
Indlæg ialt: 64
Fra  BureauOversigten.dk Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt vil jeg også holde mig fra at skrive priser med mindre du har en række standard varer (webshop etc).

Jeg ville helt sikkert tilbyde gratis intro møder af 1-2 timer eller afholde gratis events for lokale virksomheder - inviter dem ind for at høre om et emne som kan gøre en forskel for deres forretning.

Du skal nok være indstillet på at holde en del gratis møder, før du får opbygget et godt ry og at kunderne kommer vadende ind af døren.

Mvh David

Ps. husk at tilføj dit bureau på mit site http://www.bureauoversigten.dk/addanagency.php

Tilmeldt 21. Jun 14
Indlæg ialt: 330
Fra  Weebio Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan da godt lave faste priser hvis de opgaver man tilbyder er veldefinerede, feks i Weebio kører vi med pakke løsninger, hvor løsninger er baserede på templates vi selv har lavet. Vi kender vores produkt 110% og kan hurtigtigt gennemskue hvis en kundes ønsker ikke passer til vores tilbud.

Det som er vigtig med faste priser er at få afstemt forventningerne og ikke love mere end man kan holde. Det kan man jo hurtigt gøre i en seriøs dialog med ens fremtidige kunde.

Det jo klart at one size ikke passer alle og de kunder kan jo så eventuelt søge alternative løsninger, det som jeg tror er vigtigt er at man forstår at sige nej, hvis man tidligt i samtale ikke kan få afstemt forventningerne eller alternativt få kundens accept for en højere pris. 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)