Har jeg allerede gjort, og det har også skaffet mig betalt arbejde, hvilket jo er super. Det er mere fremadrettet jeg tænker, hvad der er mest professionelt. Der er fordele og ulemper ved begge muligheder, lyder det til :) |
Jeg har for nylig været i dialog med nogle firmaer i forbindelse med en større designopgave (6-cifret pris).
Formøderne var gratis uden nogen forpligtelser - havde der været forpligtelser, ville der ikke have været møder.
Ét firma har ikke givet nogen indikation af pris, men ønsker at arbejde ud fra vores budget.
Et andet firma har givet indikation om pris ved at vise referencer: De her fik lavet det her og betalte det her!
Den sidste har et bedre grundlag for at blive valgt, fordi jeg har en fornemmelse af, hvor langt jeg kan nå inden for mit budget.
Så hvis du kan vise et stykke arbejde, du har lavet, forklare processen og konkludere med prisen, så har din kommende kunde noget at gå efter.
Hvis du skal gøre det på din hjemmeside, er du nok nødt til at have både nogle billige og eksklusive løsninger at vise frem - og det skal være tydeligt for en ukyndig at se merværdien i den eksklusive løsning.
Hvis du sætter en pris på din hjemmeside, skal det være meget overskueligt, hvad prisen dækker. Ellers giver det let anledning til konflikter senere.
Venlig hilsen
Hans