Jeg har siddet og kigget lidt rundt herinde og kan se der er en del lignende indlæg som dette, men at de alle virker ret specifikke på en bestemt forsendelse. Jeg vil rigtigt gerne høre mere generelt, hvad folks erfaringer er med fragt. Hvad er den absolut billigste måde at fragte produkter fra danmark og ud til private/virksomhedskunder udenfor EU, f.eks. USA?
Og samme spørgsmål, bare indenfor EU's grænser?
Håber i kan være behjælpelige, da jeg skal bruge priserne før opstart af crowdfunding kampagne.
Det er fuldstændigt umuligt at svare på, da det kommer an på godset størrelse og volumen samt leveringshastighed samt destination. Ligeledes har din årlige mængde af gods også stor indflydelse på de fragtpriser du kan opnå.
Ok - havde håbet på et generelt svar, men specifikt må det blive :)
Jeg skal bruge priserne for at kunne udregne reward-satser til en kickstarter kampagne. Produktet der skal sendes er af dimensionerne (cm) 100x80x4 og vejer ca. 12 kg. Jeg ved ikke hvor mange enheder der skal sendes, men de skal alle sendes på en gang og leveringshastigheden er lige meget - bare det billigst mulige.
Destination er USA, hvis det skal være mere specifikt så New York, men der skal leveres pakker ud i hele landet.
Som sagt er det svært at hjælpe dig, men har du mange pakker til samme land vil en bulk-split løsning nok være fornuftig. Prøv evt at tage fat i Gorm kan vil sikker kunne hjælpe dig noget af vejen. http://www.amino.dk/members/Asendia-Danmark/default.aspx
Alternativt tag fat i f.eks DHL og hør hvad løsning de evt. kan tilbyde.
Husk på at vare til 3. lande (lande udenfor EU) vil blive opkrævet told, skal din modtager betale det?
Du skal have tak - jeg forsøger at tage kontakt til Gorm for at høre om han kan være behjælpelig :)
Jeg har i første omgang ikke gjort mig nogen tanker omkring TOLD, men det har du da ret i. Som udgangspunkt er problemet lidt, at det virker som om Kickstarter er størst i lande udenfor EU (USA og Østen), hvorfor vi nok ender med at sende en masse pakker derud. Jeg er lidt bange for at det virker afskrækkende såfremt de pakker der skal sendes til de største markeder, har en højere pris, grundet tolden. Så derfor ved jeg ikke om vi eller de (kunderne) skal betale for det. Har du nogen guldkorn på dette område?
har en højere pris, grundet tolden. Så derfor ved jeg ikke om vi eller de (kunderne) skal betale for det
Det kommer faktisk an på hvad i aftaler, så det kan enten være dig eller din kunde. Forventning modtager at få et gratis produkt bliver de nok rimelig negative hvis de skal betale told / evt, moms.
Du bør nok undersøge om du kan slippe for told, da varen jo rent faktisk ikke har nogen kommerciel værdi (de betaler jo ikke for varen) Prøv at spørg Eksportrådets toldeksperter, de vil kunne oplyse dig om hvad alt omkring told / aktuelle toldsatser i andre lande.
UDENRIGSMINISTERIET
EKSPORTRÅDET * THE TRADE COUNCIL
ASIATISK PLADS 2 / DK-1448 KØBENHAVN K TLF. (+45) 3392 0000 / WWW.EKSPORTRAADET.DK