Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejning - Kapitalafkast- og virksomhedsordningen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Feb 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Min hustru og jeg har købt hus.

På ejendommen ligger der en cykelreparatør som lejer et værksted hele året – Erhvervsudlejning.

I huset findes en 1. sal som vi ønsker at benytte til privatudlejning de næste par år – Privatudlejning.

Jeg er helt med på bundfradraget jeg kan fratrække privatudlejningen, men efter en telefonisk samtale med Skat d.d. blev jeg endnu mere forvirret omkring kapitalafkastordningen og virksomhedsordningen.

Jeg søger derfor en expert på dette område der kan opsætte et excel sheet som jeg vil kunne benytte i fremtiden.

Jeg er selv uddannet på CBS så tal og regnskaber er ikke fremmede for mig.

Jeg har forhørt mig hos flere revisorer. Desværre havde de ikke kompetencer indenfor dette felt.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:52

mikber1:

På ejendommen ligger der en cykelreparatør som lejer et værksted hele året – Erhvervsudlejning.

I huset findes en 1. sal som vi ønsker at benytte til privatudlejning de næste par år – Privatudlejning.

Jeg er helt med på bundfradraget jeg kan fratrække privatudlejningen, men efter en telefonisk samtale med Skat d.d. blev jeg endnu mere forvirret omkring kapitalafkastordningen og virksomhedsordningen.

Jeg søger derfor en expert på dette område der kan opsætte et excel sheet som jeg vil kunne benytte i fremtiden.

Først og fremmest skal du nok lige have styr på skatten. Først og fremmest skal du have afklaret om det faktum at du ligeledes udlejer til en erhvervsdrivende betyder at din samlede udlejning betragtes som "erhvervsmæssig udlejning"

Hvis din samlede udlejning betragtes som "erhvervsmæssig udlejning" kan du ikke anvende bundfradrags-modellen overhovedet.