Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg personligt mest ud af kørsel for eget APS i privat bil?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Hvis der alligevel føres en kørebog over de erhvervsmæssige/private kilometre, så vil det faktisk være muligt at sammentælle bilens driftsomkostninger og herefter fordele disse i hhvv. erhverv/privat, hvorefter udgifterne kan refunderes af selskabet som udlæg.

Nok en mulighed en del glemmer eller ikke bruger.

Men er det ikke et krav at medarbejderen (eller hvad man nu kalder en ulønnet arbejdstager) skal kunne dokumentere at han udfører "indtægtsgivende arbejde" for at få ret til de faktiske udgifter som et udlæg?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Revisoreleven:

http://www.tax.dk/jv/cc/C_C_5_2_2_9_3.htm

Her kan du læse lidt om principskifte. Det skal ske ved indkomstårets begyndelse (hvordan det lige skal forstås kan jeg ikke lige se?) og kan kun ske 1 gang pr. bil.

tak - ja så det kan værd at have med - for så betaler det sig måske IKKE at tage al besværet med nøje regnskab over al drift (ex afsk og rente osv) hvis det er for ½ år eller så  - og man så er bundet måske næste 4 år til ikke at kunne overgå til statens takst når man får råd til løn. SÅ lidt vigtigt jo

tak John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:

Tonny Skov Pedersen:

Hvis der alligevel føres en kørebog over de erhvervsmæssige/private kilometre, så vil det faktisk være muligt at sammentælle bilens driftsomkostninger og herefter fordele disse i hhvv. erhverv/privat, hvorefter udgifterne kan refunderes af selskabet som udlæg.

Nok en mulighed en del glemmer eller ikke bruger.

Men er det ikke et krav at medarbejderen (eller hvad man nu kalder en ulønnet arbejdstager) skal kunne dokumentere at han udfører "indtægtsgivende arbejde" for at få ret til de faktiske udgifter som et udlæg?

Joh til "i8ndtægtsgivende arbejde", men det er jo en "gunmmi-betegnelse" ud fra betragtningen af, hvornår er der tale om indtægtsgivende arbejde og hvor langt et tidsrum skal betragtes.

Jeg er mere på Statskattelovens §6 om at erhverve, sikre og vedligehiolde indkomsten.

Tonny

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Revisoreleven:

http://www.tax.dk/jv/cc/C_C_5_2_2_9_3.htm

Her kan du læse lidt om principskifte. Det skal ske ved indkomstårets begyndelse (hvordan det lige skal forstås kan jeg ikke lige se?) og kan kun ske 1 gang pr. bil.

tak - ja så det kan værd at have med - for så betaler det sig måske IKKE at tage al besværet med nøje regnskab over al drift (ex afsk og rente osv) hvis det er for ½ år eller så  - og man så er bundet måske næste 4 år til ikke at kunne overgå til statens takst når man får råd til løn. SÅ lidt vigtigt jo

tak John H

Den med principskiftet er klar nok, idet man kun skifte en gang...

Dog tror jeg ikke, at den er aktuel i dette tilfælde, hvor man grundet anden bestemmelse i skattelovene er forhindret i et reelt valg,,,

Under alle omstændigheder må der skiftes en gang, hvilket vil sige, at der kan skiftes til skattefri kørselsgodtgørelse senere, som derved vil være den sidste mulighed, idet yderligere skift ikke godkendes.

Tonny 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu har man vel ofte slet ikke fuldt overblik over drifstomkostninger og kan så komme uden diskussion om indtægt + at føre fuldt bil regnskab privat for helår  ved som vi tidl. har talt om helt enkelt

Fyld bilen op fra start af firmakørsel - føre km og kørebog og fyld op igen ved slut, på samme måde som man gør i lejebil - så passer benzin liter og omk. præcist med det kørte og man får i alle fald det dækket (jo nok største drifts omk)- dog ikke moms - men som udlæg ved hvidplade - det må være helt ukontrovesielt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)