Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finde virksomhedspartner i kbh som kan implementere idéer. Hvorhenne

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 9. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke helt om jeg har stillet dette spørgsmål før, men jeg har fået en del mails fra en masse spændende mennesker der tilbyder deres arbejdskraft ifm opbygning af diverse websites, har også fået tilbudt at købe nogle af dem. 

Men jeg vil gerne høre hvor i selv finder netværk og partnere hvis det ikke bare drejer sig om at finde nogle der kan udføre et bestemt arbejde, men ja sparringspartnere og evt forretningspartnere, der gerne vil arbejde mere intenst og tæt sammen. Er der reele iværksætter kontorer til det i København, udover diverse kontorfællesskaber som Videnshuset.com og growbizz.dk? 

Fordi jeg kan ikke selv opbygge knowhowet og viden om websites opbygninger og alt der hører til, og har sådan set heller ikke råd til at hyre en ekstern partner. Så søger en som måske kan få en andel i projektet, mod at arbejde mere intenst(og billigere) på de løsninger jeg kigger på og de ting jeg gerne vil have implementeret. 

Jeg kan ikke bare betale mig fra det hos eksterne partnere eller freelancere, men har brug for en-to til at arbejde intenst med. 

Ville i andre ikke prøve at booke feks en måned i et kontorfællesskab og så prøve at finde kontakter og netværk der? 

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 10:10

Hejsa Isaac

Jeg sidder selv på en "Vækstfabrik" - dvs et kontorfællesskab med andre iværksættere i Slagelse - det giver mig lidt netværk og folk jeg kan diskuterer og sparrer med.

Derudover har jeg gennem tiden opbygget et netværk af dygtige folk, på hvert deres område, uden for de danske grænser - dette har været underleverandører, og det er således nogle jeg har betalt for det arbejde de har lavet for mig.  Mange har jeg kun arbejdet med én gang og siden aldrig mere - men der har også været nogle rigtigt skrappe imellem som jeg stadig arbejder med og som jeg sparrer med om mange forskellige ting.

Men uanset hvilket koncept jeg benytter så kommer det altid med en pris - nogle gange en timepris (selvom denne jo ligger langt under dansk niveau blot du kommer syd for grænsen til f.eks Tyskland) - Og kontorpladsen koster jo også.

Men sådan er det at drive forretning. Jeg ved at likviditeten er "stram" når man starter op, men jeg må indrømme at jeg ofte herinde bliver forundret over alle dem herinde der forventer at få kvalitet gratis. 

Hvis jeg var dig så tror jeg, at jeg istedet for at søge efter en partner, ville kigge efter at få noget kapital, f.eks på Amino Kapital.

På den måde kunne du måske få råd til at betale en dygtig udvikler, istedet for at skulle finde en som ville arbejde gratis mod at få andel i firmaet - det er helt klart min erfaring at det er det der virker bedst - de dygtige vil ikke arbejde gratis, og dem der vil arbejde gratis - gør det ofte kun fordi de ikke kan få andet, og er det dem du vil arbejde sammen med ?

Anyway, så held og lykke med det

//Morten

Fra København
Tilmeldt 9. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 12:11

Morten Hjorth Nielsen:

Hejsa Isaac

Jeg sidder selv på en "Vækstfabrik" - dvs et kontorfællesskab med andre iværksættere i Slagelse - det giver mig lidt netværk og folk jeg kan diskuterer og sparrer med.

Derudover har jeg gennem tiden opbygget et netværk af dygtige folk, på hvert deres område, uden for de danske grænser - dette har været underleverandører, og det er således nogle jeg har betalt for det arbejde de har lavet for mig.  Mange har jeg kun arbejdet med én gang og siden aldrig mere - men der har også været nogle rigtigt skrappe imellem som jeg stadig arbejder med og som jeg sparrer med om mange forskellige ting.

Men uanset hvilket koncept jeg benytter så kommer det altid med en pris - nogle gange en timepris (selvom denne jo ligger langt under dansk niveau blot du kommer syd for grænsen til f.eks Tyskland) - Og kontorpladsen koster jo også.

Men sådan er det at drive forretning. Jeg ved at likviditeten er "stram" når man starter op, men jeg må indrømme at jeg ofte herinde bliver forundret over alle dem herinde der forventer at få kvalitet gratis. 

Hvis jeg var dig så tror jeg, at jeg istedet for at søge efter en partner, ville kigge efter at få noget kapital, f.eks på Amino Kapital.

På den måde kunne du måske få råd til at betale en dygtig udvikler, istedet for at skulle finde en som ville arbejde gratis mod at få andel i firmaet - det er helt klart min erfaring at det er det der virker bedst - de dygtige vil ikke arbejde gratis, og dem der vil arbejde gratis - gør det ofte kun fordi de ikke kan få andet, og er det dem du vil arbejde sammen med ?

Anyway, så held og lykke med det

//Morten

Jeg har også gjort mig de samme tanker. Men sådan er det jo når man ikke har forstand på programmeringsdelen og ej heller har særlig meget kapital at gøre godt med. 

Så må man jo være kreativ og gå på kompromis. Jeg kan rigtigt gode lide det du plejer at skrive og det du skriver her, jeg er meget af samme opfattelse ift netværk, opbygning af forretninger, kapital, ressourcer og samarbejdspartnere osv. 

Jeg er i gang med at undersøge kontorfællesskaber i Kbh for at se om det er noget for mig. Må nok gå i gang med at melde mig til 1 måneds brug, og se hvad det fører til. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)