Uden kvitteringer er det kun muligt at du helt enkelt laver en faktura selv. Du skal dokumentere priserne ved at finde tilsvarende på nettet i samme alder og stand, da skat ellers kan forkaste dine priser - tag max det du kan sandsynliggøre/dokumentere
Der er så naturligvis ikke moms, da det jo kræver det altid fremgår af fakturaen
Dernæst bogfører du som køb og udbetaler til dig selv. Firmaet ejer nu varen og uanset den er afskrevet, skal du købe den ud (eller sælge til andre) ved evt lukning eller ændring af firmaform
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
"Du skal dokumentere priserne ved at finde tilsvarende på nettet i samme alder og stand, da skat ellers kan forkaste dine priser - tag max det du kan sandsynliggøre/dokumentere"
Jeg skal altså betale det beløb alle varene koster på nettet? < - - Hvis de nu er købt privat af en ven for, lad os sige 100kr, skal jeg vel ikek finde dem på nettet, hvor alle varene samlet måske koster mere end de 100kr?
"Dernæst bogfører du som køb og udbetaler til dig selv."
Så jeg kan ikke overføre beløbet fra firmakonto til privatkonto?
Det med at dokumentere går jo ud på ikke at sætte dem for højt - så hvis du sætter dem lavere end det du kan finde sker der aldrig noget. Hvis du sætter dem højere end firmaet ellers kunne købe tingene til, så kan du jo snyde skat - så til dokumenteret pris - eller lavere
Udbetale til dig selv er da også ved at overføre fra firmakonto til privat ja - ved at du bogfører købet som udgift med bank som modpost
Overvej en online hjælp så du ikke får en masse rod - husk også, at varer ikke som sådan er en udgift før de er solgt. Til da har de samme værdi som de er købt til - idet man tæller varelager op og lægger værdien til resultatet ved en varelager regulering
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
1. Udarbejder en faktura, hvor der står beløb uden moms, som jeg bestemmer?(altså selvom der måske er for 1000kr af varer, så kan jeg lave en regning på 100kr) < - - Den faktura, bruger jeg så som bilag til min regning jeg opretter i mit regnskabsprogram.
2. Overfører de 100kr til min privatkonto fra firmakonto.
3. Færdig.
Eller skal jeg gøre:
1. Finde varene hvad de koster som ny og gerne lidt lavere og tage screenshot af hvad de koster, som jeg så bruger som bilag, når jeg opretter regningerne i mit regnskabsprogram?
2. Overfører beløbet til min privatkonto fra firmakonto.