Hej KUNDE:
Hej i har været her i dag og pudset vinduer ADRESSE. Og lagt en regning på 265 kr Inc gebyr på 100kr ..... Når i kommer senere og pudser end aftalt får i heller ingen regning fra mig vel... Der er to muligheder jeg betaler regning på 165kr og i pudser stadig mine vinduer eller i mener jeg skal betale gebyret på 100kr dvs 265kr og i kommer ikke og pudser min vinduer mere... Mvh KUNDE OS: Hej Michael. Det er helt fint. Du overfører bare 265 kr. og så kommer vi ikke mere. mvh OS. KUNDE:
Jeg betaler 165kr og så behøver i ikke komme mere ..
Mvh KUNDE OS:
Jeg vil foreslå at betale det fulde beløb, da der ellers vil blive leveret en ny faktura på rest beløbet, plus eventuelle gebyrer. Mvh OS KUNDE:
Så længe i har modtaget beløbet på regningen længe inden i fremsendt en rykker har i ikke krav på noget eykkergebyr da i ingen omkostninger har ved det.... Ved forslå dig at i kender reglerne .... Jeg indbetaler de 165kr som jeg skylder jer for denne vinduespudsning som jeg for øvrigt ikke mener i har gjort ordenligt ... Men i behøver ikke komme at gøre det om, da dette ikke tjener noget formål eftersom samarbejdet er ophørt .... Hvis du vil trække mig i retten eller sende det til inkasso skal du være velkommen men tror det er en dårlig forretning for dig med sags omkostninger... Mvh KUNDE OS:
Om hvorvidt du er tilfreds eller ej kan jeg ikke se kommer sagen ved, der er blevet pudset på samme måde som altid, som der tidligere ikke er blevet klaget over, og der er afleveret en faktura for det bestilte arbejde. Rigtigt er beløbet for sidst afleveret faktura blevet pålagt et gebyr, da forrige faktura blev betalt for sent, i henhold til den betalings dato der var blevet anført. Dette er der også beskrevet på fakturaen, at overskrides datoen for betaling, vil der blive pålagt et gebyr på næste regning. Og ja, samarbejdet er ophørt, men da vi ikke kræver betaling inden bestilt arbejde udføres, ligger der stadig dette mellemværende med betaling, som jeg selvfølgelig regner med vil finde sted. Men du må have en fortsat god aften. Mvh OS Det skal lige siges at grunden til at vi reagerer sådan, er at han før har haft problemer med at betale regninger. Ifølge teksten i hans tidligere bank-overførsler er han "Hr. Bankassistent etc...". Hvad er der at gøre her? Vi ved godt at det "bare" drejer sig om 100 kr. men man gider heller ikke at kunderne bare kan betale når de vil (i tidligere tilfælde flere måneder for sent) og så bare løbe fra konsekvenserne når vi endelig beslutter os for at give ham nogen. Han har jo allerede sagt på skrift til os at han ville betale 265 kr. men at vi i det tilfælde ikke skulle komme mere. Gælder det ikke som noget der binder? Tak. :) |
jo han vil tabe ved en inkasso - men betaler det sig? jeg forstår godt I er sure
vh John