Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetaling af pension før tid.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Sep 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ville høre om det er muligt at udbetale sin pension opsparing nogen steder? Tænker på at overflytte dem til en anden pension hvor man kan udbetale dem? Er det muligt nogen steder.

Jeg synes det er skidt at de fleste har den regel at man ikke kan udbetale dem før pensionsalderen.
Pengene står hos Pension Danmark.

Mvh David

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:50

det afhænger af hvad det er for en aftale. Den kan godt være låst hvis den er arbejdsgiver arrangeret men hvis det bare er overflyting til en anden pension vil det normalt altid kunne lade sig gøre. Der hvor det kan være vanskeligt, er hvis det er aftaler med en garantirente eller dødsfaldsgruppeliv osv - 

Udbetaling kontant vil altid medføre et skattegok, da du jo har fået fradrag ved at binde pengene på pension - ofte adm udgift + 60%

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Sep 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:14

Det er 60-70 tusinde ca.
Det er fra et gammelt arbejde. Og det er ikke en pension jeg kommer til at bruge mere. Derfor vil det vær rart at få dem udbetalt, og ja 60% ved jeg der skal betales.

Men hvis de kan flyttes kan de vel også udbetales ikke?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:21

Proloma:

Det er 60-70 tusinde ca.
Det er fra et gammelt arbejde. Og det er ikke en pension jeg kommer til at bruge mere. Derfor vil det vær rart at få dem udbetalt, og ja 60% ved jeg der skal betales.

Men hvis de kan flyttes kan de vel også udbetales ikke?

det ved pensions selskabet - de har ingen grund til ikke at svare ærligt - det KAN afhænge af hvad der er aftalt ved indbetaling i en arbejdsgiverordning men normalt hænger det at de kan flyttes og det at de kan hæves før tid sammen ja

Siger selskabet de ikke kan hæves mod skat og gebyr, så beder du om skriftlig begrundelse og tager den derfra

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)