Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lokaler til ølbrygning.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra KBH. V.
Tilmeldt 9. Aug 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Går for tiden og prøver at få styr på mine ølopskrefter, da jeg håber på at åbne en brewpub (eller bar og bryggeri hver for sig) senere på året.
Da jeg pt brygger i mit køkken, søger jeg nogle lokaler så tæt på kbh som muligt, til at teste mine opskrifter og bygge mit "store" (450L) system færdig.

Nogle af jer der har noget eller kunne være interesseret i at dele et lokale?

Jeg søger et sted på mindst 50 kvm, som optimalt har strøm, vand, afløb og udsugning. Jeg er uddannet gulvlægger og byggemontagetekniker, så er klar på selv at sætte det i stand, evt. Installere noget af det ovennævnte.
Jeg har et lille firma som udlejer fadølsanlæg, så kan både leje privat og erhvervslokaler.
Huslejen må ikke overstige 2500 uden moms.

Håber nogen af jer kan hjælpe.

Vh Mikkel

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12874
Skrevet kl. 12:49

Hej Mikkel

Det er vigtigt at du husker på at et sådan lokale skal godkendes til fødevareproduktion af fødevarestyrelsen. Ligeledes skal der være sporbarhed på de materialer du har brugt i dit bryggerianlæg. 

Fra KBH. V.
Tilmeldt 9. Aug 14
Skrevet kl. 12:56

Hej Ravn,

Det jeg søger behøver ikke at være til produktion med salg for øje, da jeg lige nu blot tester opskrifter, men pga. Chefen der hjemme ikke kan brygge mere end en gang om md i køkkenet.

Men nu hvor du nævner det med sporbarhed, ved du så hvordan reglerne er ved man selv dyrker humlen? Altså hvordan man skal dokumentere det når tid kommer?

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 14:21

Mikkel:
Men nu hvor du nævner det med sporbarhed, ved du så hvordan reglerne er ved man selv dyrker humlen? Altså hvordan man skal dokumentere det når tid kommer?

Nu var det materialer som f.eks ruskfrit stål hvor der skal være sporbarhed.  Hvad kravet er til egen dyrker humle tør jeg ikke sige, men spørg hos fødevarestyrelsen.

Umiddelbart vil jeg anbefale at du spørger fødevarestyrelsen mht. lokalekrav, de må kunne svare på om hvordan kravene er hvis du ikke sælger øllet. jeg antager ikke at du vil hælde det i afløbet?

Fra KBH. V.
Tilmeldt 9. Aug 14
Skrevet kl. 15:02

Men det er jeg mere eller mindre med på det med lokaler, og nej jeg hælder det selvfølgelig ikke ud, men deler det med familie og venner, på den måde har jeg et testpanel ;)

Forstår ikke helt det med sporbarheden på det rustfri stål, har købt to tanke med "jakker" på og skal nu til at beklæde dem med isolering og træbeklædning, så skal jeg har igennemgået tætheden af jakkerne og tilsluttet en dampgenerator, bygget en falsk bund og "humlesok" for til sidst at tilføje pumper, slanger og røreværk. Havde tænkt mig at bygge det man kan selv og at købe resten på eBay og restlager for mejerier mm. Tror da at det ville skabe problemer? Har ikke hørt før at man skal kunne fremvise bevis for hvor det forskellige er købt.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 17:21

Mikkel:
Men det er jeg mere eller mindre med på det med lokaler, og nej jeg hælder det selvfølgelig ikke ud, men deler det med familie og venner, på den måde har jeg et testpanel ;)

Som sagt ville jeg hvis jeg var dig, tage en snak med fødevarestyrelsen om hvordan de forholder dig i den situation hvor du udbyder dit øl til andre.   

Procesudstyr såsom tanke, røreværk, slanger, pumper osv. skal være godkendt til fødevare kontakt.  Så jeg vil absolut ikke anbefale dig at købe nogen på ebay da du ingen sikkerhed har for produkterne. 

http://www.foedevarestyrelsen.dk/SiteCollectionDocuments/25_PDF_word_filer%20til%20download/06kontor/FKM/Sporbarhed%20af%20f%C3%B8devarekontaktmaterialer.pdf

Hilsen

Ravn

Fra KBH. V.
Tilmeldt 9. Aug 14
Skrevet kl. 19:52

Har selvfølgelig ikke tænkt mig at købe ikke fødevaregodkendte produkter til at brygge med og ebay er fint så længe man ved hvad man kigger efter.
Tak for dit input.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 20:25

Du har jo ingen chance for at vurdere om en vare er fødevare gokendt eller ej, hvordan vil du f.eks hvordere en ståltank?. Mange af varerne er fra østen hvor der  svindles en del med div. certifikater, godkendelser, mærkning  osv. 

Fra KBH. V.
Tilmeldt 9. Aug 14
Skrevet kl. 20:46

Sætter pris på at du prøver at hjælpe mig, men min tråd handler om at finde et lokale.

Gider derfor ikke diskutere frem og tilbage, angående om der f.eks. er penge at spare ved at købe en fødevaregodkendt pumpe igennem i tysk firma som handler på eBay eller ej.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 23:27

Du må da meget skylde jeg prøvede at være venligt, så du ikke kom galt afsted. Umiddelbart  virkede det  ikke som om du helt havde styr på reglerne mht lokale eller udstyr.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)