Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må banken det?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg har tideligere på dagen, modtaget et opkald fra nordea. Hvor de efterspørger om de transaktioner som har fundet sted i min konto. Har de lov eller ret til det? De siger efterfølgende at jeg skal ned med nogle kviteringer efter et specifik tranaktion? 
Og så siger de jeg skal ned med min pas, så de kan opdater oplysninger???

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47147
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:01

Ja de har faktisk pligt til det efter hvidvasklov - hvis der er transaktioner der kan skulle checkes og ja - de skal ha kopi af pas og faktisk også sygesikring som identifikation i deres arkiv altid - også hvidvask loven som kom for nogle år siden

Det er givet ren rutine med mindre du selv ved om mystiske transaktioner Stick out tongue Det kan også være at du har brugt en privatkonto til erhverv uden aftale, og så skal den tilknyttes CVR efter loven - eller du skal have erhvervskonto.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:08

Hej,

Nej det er normale transaktioner.  
Jeg tænker bare de burde have haft et kopi af mit pas? eller form for legitimation?

Det er ret mystisk, har aldrig oplevet noget lignende.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:14

iværksætterny:
Jeg tænker bare de burde have haft et kopi af mit pas? eller form for legitimation?
ja det burde de fra starten af samarbejdet for en konto der kører CVR tilknytning eller er ren erhverv - sammen med sygesikring + oversigt over formål (ofte forretningsplan light) og omfang - budget light

Det er hvidvask krav - fuld legitimation som skal ligge i kopi i pengeinstituttet sammen med forklaring om formål og omfang-

Måske har de overset der en gang ved oprettelse - eller det har stået på længe - eller det er ny konto og de ikke har haft tid til det før - men du ved bedst selv om de allerede har kopi af dit pas, og i alle fald er det ikke et problem at give dem det

Sandheden er - at ikke alt man ikke har oplevet før, er mystisk Big Smile

vh John Hannover

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:01

Det er en privat konto????????

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 18:03

og hvorfor skulle der ikke kunne foregå hvidvaskning over en privat konto?

Loven om hvidvask gælder ALLE bankkonti.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:08

Det siger jeg heller ikke. Det er bare første gang jeg har hørt om sådan noget. 

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 18:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Prøv at google lov om hvidvaskning. Jeg blev afkrævet pas af min bank for 3 år siden efter at have været kunde der i 8 år

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:24

iværksætterny:

Det er en privat konto????????

ja loven gælder alle konti - Det er bare fordi du spørger på et iværksætter forum og kalder dig noget med iværksætter at jeg gætter erhverv. SÅ er det jo let at forfalde til at tro det er - erhverv

HVIS der er erhvervstransaktioner mellem de transaktioner hvor du beskriver de vil tale med dig om "mystiske transaktioner" så vær forberedt på at tage stilling til enten tilknytning af CVR til personlig konto eller at oprette erhvervskonto

Er det ren personlige transaktioner - som de beder om redegørelse og kvittering for - så kunne det være noget med større beløb til udlandet som måske virker specielle. Ikke spor ulovligt men noget de skal kontrollere og hvor de gode banker alle har totalt automatiske systemer der genkender noget der er - lidt anderledes end man forventer

vh John H

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:00

Den højeste transkation er 5000 kr. der udover er  der flere transaktioner på 1000-2000 kr

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)