Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster det at bygge?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Ballerup
Tilmeldt 9. Oct 15
Indlæg ialt: 21
Fra  PN-Multiservice Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoèr.

Jeg er blevet spurgt om jeg vil være "tovholder" på en opgave der lyder, at nedrive og bygge en ny Grillbar.

Har fra kunden fået oplyst et ca. budget men synes ikke, dette lyder til at være realistisk. Så mit spørgmål er om der er nogen, der ved hvad det ca. koster at bygge pr. m2? Tænker at jer der har erfaring med at bygge, måske har en rettesnor at gå efter - og det er kun en meget løs pris jeg ønsker.

Oplysninger om bygningen:

Forventet størrelse 60 m2.

Opbygges i træ.

Isoleres så man kan holde varmen om vinteren.

Tag med tagpap og let heldning til den ene side.

Håber nogen kan hjælpe.

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 22:52

Det er umuligt at give et kvalificeret bud på?

Der mangler jo afsindigt mange spørgsmål i forhold til dine oplysninger.

Hvor skal den bygges?

Hvordan er jordforholdene?

Varmekilde?

Køkkenforhold (er dyrt)

wc (er dyrt)

kloakering

osv osv osv.

Hvis du vil have et useriøst bud så et sted mellem 600-900.000 kr.

Men regn en pris på det selv hvor du tager ALLE forhold med. Jeg brændte nallerne de første mange gange jeg regnede tilbud, ganske enkelt fordi jeg var for uerfaren (og for flink)

Hvis du fx. når frem til en pris der hedder 850.000 og kunden siger han har 500.000, så siger du tak men NEJ tak. Saml på gode kunder der vil betale det ting koster :-)

Held og lykke med det hele

Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 23:14

Puha det er en stor mundfuld du gaber over, hvis du ikke har nogen erfaring. Der er rigtig meget der skal være på plads, så sørg for at have nogen med erfaring på sidelinien.

Har prøvet det to gange nu, dog i en lidt større målestok, henholdsvis 150m2 og 200m2. Den første kostede 2,5 mill. Den anden løber op i omkring 7 mill. men det er så også bygninger i elementer og sten, og omfatter også køb af grunde m.v. Det udgør jo en del. Men tror absolut ikke du skal regne med et budget under 1,5 mill., hvis du skal starte fra bunden og have det hele med.

Fra Ballerup
Tilmeldt 9. Oct 15
Indlæg ialt: 21
Fra  PN-Multiservice Skrevet kl. 08:05

Tusind tak for jeres kommentarer.

Der ligger en bygning (grillbar) der hvor den skal bygges så alle installationer er tilgængelige. Varmekilden er el.
Der skal støbes ekstra fundament da nuværende grillbar er ca. 50 m2.
Ligger i Køge.

Jeg havde tænkt mig at udbyde opgaven til relevante fagmænd men ville først tjekke om kundens estimat ville holde. Ville så selv stå for de mindre opgaven.

Men kan ud fra jeres oplysninger se at Kunden er lidt for optimistisk.
Kan vist bedre betale sig at købe en "færdig" pakke - mener at min Kunde har fået et tilbud på omkring 1 mill. for en færdig grillbar som samles på fabrik og køres ud og placeres.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)