Det, jeg taler om, er virksomheder og dermed brands, der vil (og kan) leve længe.
Forestil dig NOKIA. De startede i sin tid med at fremstille træmasse til paproduktion, senere blev det bildæk og slanger, senere gummistøvler, senere computere og for tiden mobiltelefoner. Skulle de have fulgt din adfærd ville de måske have kaldt sig "Finsk Træmassefabrik".
I stedet opkaldte de deres virksomhed efter det "medie," der gjorde dem i stand til at levere træmasse på konkurrencedygtige vilkår, nemlig floden ved navn NOKIA!
Skulle man i dit tilfælde vælge navn på samme måde, kunne du tænke på det "medie" der hjælper dig til at levere din gode vare... Det kunne være dit talent, din intelligens, dine designevner, dit købmandsskab, dit farvekendskab.
Dertil kunne du lægge den by, der er relativt kendt for international modedesign, nemlig Copenhagen.
Jge kan se på billedet at du er relativt ung og derfor kune du tilføje noget med ung (som vi jo alle gerne vil være)
"Young Copenhagen Talents" kunne på den måde udgøre et "brutto navn, der kunne inspirere til andre navne...
Fx "YCT", der både ser godt og internationalt ud. Samtidigt lyder det godt på engelsk: "WHYCETY".
Det er til at huske, det lyder godt, det ser godt ud, det kan håndteres i små formater, osv. osv
Domænenavnene YCT.dk og YCT.EU er i øvrigt ledige, men .com er taget...
Taler vi om navne, er der en lang række andre forhold der gør sig gældende, fx må lydordet ikke betyde noget grimt på andre sprog. Et dansk patentfirmas navn betyder i øvrigt "nosser" på portugisisk. Uheldigt, hvis man ønsker at eksportere mode dertil ;-))
Held og lykke med det hele!
Mvh Søren Leth-Nissen