Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan jeg få moms tilbage?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jan 16
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg er meget ny til alt det her med moms så det lyder nok som et dumt spørgsmål.

Jeg har prøvet at starte virksomhed op og har købt adskillige varer hjem og betalt moms på dem. Jeg har ikke omsat for noget.

og kommer nok heller ikke til det da jeg har stoppet virksomheden igen. Jeg har noteret/faktureret nogle af de få salg som jeg har haft. Kan jeg få moms tilbage igen, eller hvordan virker det?

Hvis i mangler mere information til at svare, skal i endelig spørge :) 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12931
Skrevet kl. 15:07
Tilmeldt 29. Jan 16
Skrevet kl. 15:32

Ja det er momsregistreret :)

Tilmeldt 29. Jan 16
Skrevet kl. 21:22

burde jeg opsige det også eller er det lige meget, hvis jeg gerne vil starte noget andet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46680
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:28

Du kan lave momsregnskab - men alt du har købt med moms - skal jo købes ud af dig selv igen - MED moms og så kommer det jo nok til at gå lige op.

Du kan ikke ha købet en masse ting du ikke har solgt og du skriver du har købt varer og ikke solgt dem - og så beholde noget som helst når du lukker

Alt skal ud igen - enten til dig selv til indkøbspris + moms eller til andre. Alle varer skal du fakturere til dig selv eller andre - indkøbspris til dig selv + moms og derved går moms i nul men skal skam indberettes med lige meget salgs oms som købsmoms - efter dit regnskab som du forhåbentlig har

Du kan ikke lukke efter at ha købt varer og beholde dem og trække moms fra

Jeg synes ikke det lyder som om, du har fået lukket på korrekt vis http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-virksomhed.html  og har du ikke det- får du let skat og moms efter dig

Jeg synes du skal få en økonomihjælp så du ikke pludseligt står med dum moms og skatteregning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)