Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan beregner man CO2-udslippet?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvordan beregner jeg CO2-udslippet. Hvordan gøre det.

Jeg er ikke interesseret i online beregnere. Vil gerne kende kunsten bag det, så jeg kan lave min egen online beregner. Er der nogle tal man kan gå efter. Har tjekket hos Naturstyrelsen, men uden hjælp.

Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er nået frem til at det er Y gange med X = CO2-værdien.

Hvor Y er affaldsmængden, og X er den nuværende CO2 værdi. Men hvordan finder man den nuværende CO2-værdi.

Tilmeldt 5. Feb 12
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Du giver ikke meget information. Hvad er din energikilde, hvor meget bruger du, hvad laver du?

Starter93:

Jeg er nået frem til at det er Y gange med X = CO2-værdien.

Hvor Y er affaldsmængden, og X er den nuværende CO2 værdi. Men hvordan finder man den nuværende CO2-værdi.

Hvis du beregner Co2 udslip på den måde, så ender du med et forkert svar. 

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Mekanismen bag CO2 beregning er som ganske simpel, hver mol Carbon reagerer med 2 mol Oxygen og danner CO2, du skal altså bruge molvægten af henholdsvis Carbon (12 g/mol) og Oxygen (16 g/mol) og du får dermed afbrænding af 12 gram kulstof giver (12+2x16) 44 gram CO2

Tilmeldt 5. Feb 12
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Starter93

Du kan kontakte mig på en privat besked, hvis du skal have hjælp. 

Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Men skifter værdien henholdsvis ikke ? Eller er det en fast rate ?

Tilmeldt 29. Jul 14
Indlæg ialt: 108
Fra  April Storm Photo Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Den beregning er konstant hvis du kan præstere en fuldstændig forbrænding af hele det emne du forbrænder. Men hvis du skal have det helt præcist skal du jo så have formlerne og mængderne af samtlige stoffer i emnet. Et stykke træ f.eks. består jo ikke bare af ét enkelt stof.
Men er det en egentlig forbrænding du har gang i eller en form for produktion med transport osv?

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Beregningen for dannelse af CO2 er fast, desværre er der en masse politisk støj fra grupper med forskellige politiske interesse vedr. hele CO2 problematikken og den "støj" er bestemt ikke fast.

AprilstormPhoto, træ er i CO2 sammenhæng et enkelt stof, helt præcist cellulose.

Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hvis vi tager et eksempel.

Jeg smider 5000 ton pap ud. Hvordan vil beregningen så se ud, hvis jeg skal regne CO2 værdien ud ?

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu hvor du er så CO2 fikseret smider du forhåbentlig ikke dit pap ud, men sender det til genbrug.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)