Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tanker om at starte en webshop med garn

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mine overvejelser går på en webshop med garn og tillbehør.

Det er min store passion og jeg skal - pgs sygdom - finde mig et nyt erhverv. Jeg er børnepasser (selvstændg dagplejer) og det bliver ikke ved med at gå desværre.

Jeg forestiller mig den skal indeholde,  kendte danske mærker og designere.

Men, jeg har absolut ingen viden på området, hvor får jeg bedst det?

Findes der tommelfingerregler i forhold til indkøb af varer? Jeg kender naturligvis butiksprisen, men kan jeg nogenlunde regne indkøbsprisen ud?

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:43
Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 811
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 09:54

Et forsigtigt bud vil være at indkøbsprisen er mellem 25% - 40% af salgsprisen eks. moms

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 21. May 10
Skrevet kl. 09:58

Tak .-)

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 15
Indlæg ialt: 114
Fra  Inca Copenhagen I/S Skrevet kl. 10:18

Hejsa,

Kan ikke sende direkte besked så derfor besked her.

Hvis du er interesseret i garn og/eller færdige produkter i uld fra sydamerika har vi forbindelser og import fra Peru af netop dette.

Skriv gerne pb.

Mvh
Henrik

Tilmeldt 21. May 10
Skrevet kl. 13:12

Hej Henrik,

Endnu er jeg slet ikke så langt, vil sætte mig ind i tingene først.

Men det kan sagtens være jeg vender tilbage omkring garn, tak :-)

Fra Vadum
Tilmeldt 23. Sep 13
Indlæg ialt: 2
Fra  Galleri Gavlen Skrevet kl. 12:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg ønsker dig god vind i garnverden.

Et herligt univers.

Der er rigtig mange danske netbutikker med garn.

Konkurrencen er stor og det er vigtigt, med en niche/specielle varer, som trækker garnkunder til netop din netbutik - også når åbningstilbud bliver til normale priser.

Jeg har selv en netbutik med garnglade som målgruppe. Min niche er unika strik og salg af egne opskrifter.

Diverse grej kan kunderne købe mange steder, men ofte køber de det med, når de alligevel er ved at handle i en netbutik, som opfylder deres ønsker på specielle områder.

Jeg kan varmt anbefale et Iværksætterkursus, inden du springer helt ud i projektet.

Her lærer du en masse om de generelle ting ved at blive selvstændig. Du får et netværk og andre iværksættere at sparre med.

Desuden er der dygtige og engagerede undervisere (det er i hvert fald min erfaring)

Pøjpøj med det hele.

Hilsen Edith

Tilmeldt 21. May 10
Skrevet kl. 13:05

Tusind tak Edith.. 

Må jeg spørge - lever du af din side? 

Kan du anbefale bestemte kurser?

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 13:15

Edith K:

Jeg kan varmt anbefale et Iværksætterkursus, inden du springer helt ud i projektet.

Her lærer du en masse om de generelle ting ved at blive selvstændig. Du får et netværk og andre iværksættere at sparre med.

Det er en rigtig god idé det her - det du er på vej ind i er ikke at lave en Webshop der sælger garn, det er at lave et firma der sælger garn via nettet - her er der en masse andre ting du skal tage højde for, mange fokuserer meget hårdt i starten på det tekniske med at få webshoppen op at køre, og det er dybest set ikke det som er det vanskelige - her skal du investerer lidt og finde nogle der kan sætte den op for dig, men det er først step nr 2.

Først skal du igang med at lave forretningsplan, få cvr nummer og alt det der - og her hjælper det dig rigtigt godt at komme på et iværksætter kursus.

//Morten

Tilmeldt 21. May 10
Skrevet kl. 13:21

Du har helt ret og det er ikke selve siden som sådan der bekymrer mig, det har nogen nok styr på :-) 

Det er mere om det overhovedet er muligt, hvilke mærker, skal jeg have kurser osv.. har lagt frø ud i den verden for at afveje stemninger, men synes det er enorm svært.. Ville allerhelst en fysisk butik, men det er pt ikke en mulighed..

Jeg vil kigge nærmere på kurser, tak :-)

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)