Jeg er i den situation, at jeg skal eksportere ca. 400 produkter fra en Magento installation, og importere det i et andet shopsystem. Jeg har behov for at data kommer ud i en CSV e.lign. og at hvert produkt maksimalt fylder 1 linje.
Jeg har forsøgt mig via Dataflow Profiler, men der fylder mine godt 400 produkter ca. 900 linjer, og det ser ikke rigtigt ud som om det er kolonneinddelt. Det virker som om der er noget HTML kode i bl.a. beskrivelsesfelterne, der "fucker" excel op, når jeg åbner CSV-filen.
Har i nogen gode idéer?
Jeg har forsøgt at google mig frem, men alle beskriver blot denne proces med Dataflow profiler, og det hjælper mig ikke rigtigt.
Er det en engangs opgave det her? eller noget i skal gøre gentagne gange?
Hvis det er en engang øvelse, så ville bare smøge ærmene op og få rettet regnearket til så det passer, start evt med at åbne det i notepad og fjern HTML koderne med søg og erstat - det tager nok lidt tid, men til 400 produkter så er det nok den mest pragmatiske løsning - hvis jeg var dig ville jeg nok se om jeg ikke kunne få en stor knægt med noget IT-flair til at give en hånd med her, det burde kunne klares på max en eftermiddag.
Hvis det er noget tilbagevendende - sådan noget med en fastrutine, så prøv at tage et kig på Zapier.com her kan du binde forskellige systemer sammen, de har blandt andet oprettelse af produkt i Magento som en tricker. Brugen af Zapier kræver selvfølgelig at det andet shop system du skal over i er et af de større, som understøttes af Zapier