Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er ens firma-navn registreret så snart man har fået sit CVR. nr?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde.

Som overskriften nok afslører, så er jeg interesseret i at vide, om ens firma-navn er registreret så snart man har fået sit CVR. nr?

Når jeg skriver "registreret", så mener jeg så ingen andre kan tage det samme firma-navn og at man står registreret i fx. virk.dk`s system, hvis man søger på ens eget firma-navn.

- Håber på svar :-)

Mvh. Erik

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12937
Skrevet kl. 16:00

Fordi du har fået et CVR nr. er det ikke ensbetydende med at andre ikke kan bruge det samme navn eller et næsten identisk navn.  Ønsker du at beskytte dit firmanavn kan du få det varemærkebeskytte hos patent og varemærkestyrelsen.

Tilmeldt 8. Aug 13
Skrevet kl. 16:05

Okay, tak for svar.

1. Har stort set alle virksomheder varemærkebeskyttet ens firma-navn?

2. Når man får CVR. nr. vil ens firma være registreret, hvis man søger på ens firma-navn her?: https://datacvr.virk.dk/data/?_np_c=et%2Cfooterlink%2520cvr%2Cstartvaekst

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46698
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:22

1 nej langt fra - det er ikke krav men kan lette i en retslig tvist men lang de fleste mindre har bare registrering i CVR - se http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/Designvaremaerkebeskyttelse.html 

2 ja hvis du ser dit CVR der er du registreret men du får også besked med registreringsbevis - ligesom momsreg eller ikke  ikke fremgår af virk men ved check af cvr i skat.dk

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Aug 13
Skrevet kl. 17:25

Okay, tak for svar John :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)