Hej Folkens! jeg har i en lang lang periode været topsælger i det callcenter jeg tidl sad i. har tidl. erfaring med at stifte virksomhed men her kommer jeg ud i helt nyt farevand. Drømmen er at starte et callcenter i spanien, hvor alt mit fokus og energi ville ligge. har altid været en barndomsdrøm at flytte til det skønne land. ved der skal være styr på en hulens masse ting, men her har jeg lige et par spørgsmål til en begyndelse. -hvilken virksomhedsform skal det registreres i, Da jeg til en start godt kunne tænke mig at oprette et dansk firma (kan derefter oprette et spansk når callcentret er kommet igang og der er lidt ro på tingene) - ved som sagt div. kunder har deres forskellige styresystemer osv, har et par kunder under forhandling. men hvilket ip-telefoni løsninger kan i anbefale som er billigst? - hvordan med medarbejderkontrakter osv. fungere det på helt normalvis, eller kommer det helt an på virksomhedsformen i forhold til udlandet? - hvilket bogførings system er mest optimalt i forhold til telemarketing, er der nogle systemer der kan kobles op så det kører automatisk nu hvor det er salg hvor alt bliver registreret digitalt? - hvor får man evt. kontakt til advokater, der kan udarbejde en kontrakt til de ansatte? |
Hej Kasper.
Dine medarbejdere vil jo bo i Spanien, så de skal have en spansk medarbejderkontakt, betale spansk skat og du skal også betale til Seguridad Social for dem.
Så hvorvidt du kan/bør gøre dette med en dansk virksomhed, er jeg meget i tvivl om.
Jeg vil anbefale dig at tage kontakt til en af følgende to, der har styr på de dansk/spanske virksomhedsregler:
- http://www.gron-andersen.es/
- http://www.zafolaw.com/da/personer/lars-hovmand-mikkelsen
Held og lykke med projektet.
Mvh. Sarah