Jeg er i tvivl om hvilken kategori dette indlæg hører til, så sig endelig til hvis du mener det er fejlplaceret.
Hvordan løser man en situation hvor der er blevet bestilt en tryksag der skal klæbes op på en plade og pladen (som er stor) er købt og betalt.
Pladen fylder en del på vores sparsomme lager. Nu vil kunden udelukkende have tryksagen og ikke opklæbningen.
Der er blevet bestilt tid til både print og opklæbning, som er blevet sat ind i vores daglige program og derfor opstår der et "deadspot" i vores ellers travle hverdag.
Hvem påhviler ansvaret og hvordan vil et godt bud på konflikthåndteringen se ud?
Hvis der er bestilt med plade og du kan påvise det, så er det kunden der skal betale alt som aftalt. Du har jo omkostning til pladen og selv hvis kunden betalte den, går du jo glip af fortjeneste på den del.
Det kan dog være smidigt, at sige kunden kan få pladen til rent indkøb og jo sparer opklæbing osv så du giver en rabat på det oprindelige, mod at kunden henter pladen eller du må smide den ud - eller beholde
venligst John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
ja det må det gøre - det er jo udpræget ikke en standard vare men en helt special fremstillet sag - og der kan man ikke påråbe sig fortrydelsesret
Privatkunder har altså ingen fortrydelsesret ved almindelig handel. Det er kun ved nethandel der er fortrydelsesret i forbruger køb.
enig men jeg kan nu ikke læse om det er nethandel her eller i butik - kunne godt være over nettet som jeg læser det, hvor man f.eks kan sende et billede ind og få lavet plakat - med opsætning osv, men det afgørende er at uanset HVAD er der ikke fortrydelsesret på en bestilling af special tryk der skal sættes op på special plade mm
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER