Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nye lønregler

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Sep 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, Jeg har ikke lige fået sat mig ind i de nye lønregler, men faldt her til aften over nedenstående artikel, og spekulerer nu over om det overhovedet er relevant at tænke på, når man som jeg bruger Multi Data til at styre lønnen. Jeg bruger det af deres produkter der hedder Lønadministration. Jeg skulle naturligvis have spurgt bureauet direkte, men nåede det ikke lige inden julen. http://www.erhvervsbladet.dk/article/20071221/news01/712210007/ God jul til alle her på Amino. /Claus
Tilmeldt 1. Sep 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 21:49
Formateringen i ovenstående indlæg er åbenbart forsvundet. Kan det være fordi indlægget er skrevet på en iMac? /Claus
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:59

Hej!

Lønbureauerne sørger for, at gældende lovgivning overholdes, så det burde være på plads.

Har du ikke fået noget info fra dit lønbureau?

/peter

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 19:27

Bemærk en væsentlig forskel mellem lovgivning og regler vedtaget af arbjedsmarkedets parter.

Lovgivning skal alle kende og overholde

Regler som de her nævnte fastsat af arbejdsmarkedets parter vil du altid kunne gå til din fagforening/arbejdsgiverforening og forvente at få forklaret så du kan forstå dem.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:07

Hmm..Henrik Krebs!

Hvad har dit svar med de nye lønregler(E-Indkomst) at gøre?

peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:13

Vi taler ikke her om arbejdsmarkedsmæssig lovgivning, men regler vedtaget af folketinget.

/peter

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 23:17

Artiklen om "Nye lønregler" handler om to forskellige ting:

"Fritvalgskontoen blev vedtaget i overenskomsterne sidste forår". E-indkomst indberetning er derimod en følge af L403 af 8.5.2006

Bemærkningen "Lønbureauerne sørger for, at gældende lovgivning overholdes," fik mig til at finde det relevant at fremhæve, at der var væsentlig forskel på lov og overenskomst. Først og fremmest hvem man kontakter. Men hvis Peter - Revisor kun taler om "de nye lønregler(E-Indkomst)" så ...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:42

Hej!

Ja..må da håbe, at spørger kan bruge det til noget.

/peter

Fra København
Tilmeldt 16. Oct 07
Indlæg ialt: 15
Fra  InfoShare Skrevet kl. 15:28

Til trods for den fine betegnelse "E-indkomst" består ændringen så ikke udelukkende i, at vi nu - ud over det vi hidtil har skullet oplyse - nu også skal oplyse produktionsenhedsnummer (CVR), løntimer, bruttoløn, og bruttoferiepenge?

Og disse ekstra oplysninger må SKAT så få på samme måde som de har fået resten: Fra bureau, tast-selv, LetLøn eller papir.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:28

Hej!

Jo....stort set.

Og lønoplysningssedlen slipper arbejdsgiver så for i den sidste ende.

Godt nytår.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)