Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping aftale på herretøj GO eller NO-GO?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 11. Jan 16
Indlæg ialt: 43
Fra  seobureau.dk Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Tror desværre ikke min sidste tråd kom op, kan hvertfald ikke finde den her - så here goes på ny i kortfattet udgave.

Jeg har lige startet en online herre outlet op og ønsker lidt flere produkter på webshoppen end dem jeg har kapital til at købe hjem pt..

Derfor har jeg tænkt i at opsøge dropshipping som en løsning.

Jeg har dog søgt mig lidt frem til, at det skulle være dumt i forhold til tøj, da der er flere returneringer end normalvis.

Hvad synes I?

Hvis "GO" kender I i så fald nogle som udbyder dropshipping til andre webshops i forvejen?

Mvh.
Benjamin

Styrker: SEO, Facebook Annoncering.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Aug 15
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 08:08

Mht. Returneringer, så ved jeg at de fleste dropshipping-udbydere har gode returmuligheder så dig, men ja, tøj bliver sendt retur meget.

Ulempen er oftest hvis du har to dropshipping-leverandører - skal du sende direkte til kunden vil den nok undre sig over at få flere pakker :-)

www.dinformue.dk

Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 235
Fra  Basic Style Skrevet kl. 15:45

Har du en mail jeg kan kontakte dig på, har muligvis noget du kan sælge som drop-shipping, men vil gerne høre lidt mere om dit outlet :-)

Professionel hjælp til bogholderi, strategi eller værdiansættelse.

http://aktievaluation.ml/

Fra Aarhus
Tilmeldt 11. Jan 16
Fra  seobureau.dk Skrevet kl. 20:16

Fra Aarhus
Tilmeldt 11. Jan 16
Fra  seobureau.dk Skrevet kl. 20:18

Det er selvfølgelig rigtigt. Ved du om firmaet da vil have ekstra penge for retursendte vare eller hvordan?

Har du haft en tøjshop, og hvor meget bliver tøj rent faktisk sendt retur sammenlignet med andre vare?

Jeg kan selvfølgelig godt se ulempen i to pakker. Derfor håber jeg heller ikke dropshipping bliver en længerevarende løsning for mig, måske 5-6 måneder allerhøjest.

Mvh. Benjamin

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Aug 15
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 22:12

Jeg har været ansat i en webshop, der solgte tøj - Vi fik nok omkring 20-40% tilbage (uden at have de præcise tal), hvor de høje % var efter juletiden. De fleste virksomheder som dropshipper, tager ikke penge for returvarer, da de godt ved at mange varer ryger retur. Det kan også være at de køber 3 ting og kun vil sende 1 vare retur. Det var tøj til kvinder.

Du kan som noget alternativt tage en form for returporto, for varer der sedes retur. Jeg tror - men ved ikke - om det kan reducere nogle af varerne i at komme tilbage. Du kan evt. se hvordan Nelly gør: http://nelly.com/dk/kundetjeneste/returer/#csid=17

Når du har to leverandører, skal du også huske på at du vil komme til at betale 2x fragt. Alt efter hvilken leverandør du har, kan det have en markant betydning for din net profit. 

www.dinformue.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 11. Jan 16
Fra  seobureau.dk Skrevet kl. 22:44

Tusind tak.

Det giver mening at være ekstra opmærksom på 2x fragt ved dropshipping.

Jeg har læst Nellys returpolitik, og tror muligvis jeg implementerer den under mine handelsbetingelser også. Hvor stor en betydning tror du det har på køberens lyst til at købe ved en webbutik at der er pålagt returporto ved returvarer?

Mvh.
Benjamin

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 865
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 00:09

Benjamin Jørgensen:

Tusind tak.

Det giver mening at være ekstra opmærksom på 2x fragt ved dropshipping.

Jeg har læst Nellys returpolitik, og tror muligvis jeg implementerer den under mine handelsbetingelser også. Hvor stor en betydning tror du det har på køberens lyst til at købe ved en webbutik at der er pålagt returporto ved returvarer?

Mvh.
Benjamin

Kommer jo en smule an på dit prisniveau. Men hvis du kalder det for et outlet, så tænker kunderne straks, gode tilbud og dem der jagter gode tilbud er som ofte dem der også kigger på returporto.

Men kig da på dine direkte konkurrenter og se på hvad de gør i markedet, i stedet for at tage noget Nelly.com gør.

I forhold til retur på tøj, ja så ligger mange på 25 til 45 % i retur, men har er der bare rigtig mange parametre der gør sig gældende.
En af dem er H&M princippet, hvor kunderne bare bestiller bevidstløs da retur fragten er betalt og det hele bare er meget let at sende retur.
her kan man meget hurtigt dræbe sig selv i returpost, og hvis du ikke på din dropship aftale har en form for retur, skal du tænke dig rigtig grundigt om.

Til info, kan jeg fortælle dig, at det sagtens kan lade sig gøre at holde returdelen nede. Vi er under 8% i retur på hele shoppen.
Men det kræver bare man gør sit arbejde grundigt og ikke mindst kigge kraftigt på de nærmeste konkurrenter.

Her har du så valgt en svær branche hvor er er mange om buddet, og hvor en person med mange år i branchen, kan være guld værd for dig.

Fra Aarhus
Tilmeldt 11. Jan 16
Fra  seobureau.dk Skrevet kl. 12:01

Tusind tak for den meget brugbare besked. Jeg overvejer på det kraftigste at proklamere at der ikke er mulighed for returvare fordi tøjet ikke passer eller lignende. Medmindre det selvfølgelig er en reklamation.

Men er det lovligt?

Du har nok ret - burde finde mig en sparringspartner med lidt flere år i denne branche.

Mvh. Benjamin

Fra Aarhus
Tilmeldt 11. Jan 16
Fra  seobureau.dk Skrevet kl. 19:07

Var der nogle der kendte til nogle herretøjs-virksomheder som sælger i dropshippingform?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)